اینترنت و شبکه

June 8, 2015
17:25 دوشنبه، 18ام خردادماه 1394
کد خبر: 70899

آیت‌الله حائری: مسجد باید اینترنت داشته باشد

 
یک استاد حوزه گفت: ما مساجد را مرکز اموات و ختم‌ها کرده‌ایم، در حالی که باید در این مکان عقد و عروسی انجام شود، زیرا اگر این مراسم‌ها در مسجد باشد، تمام آن نکات اخلاقی رعایت می‌شود.
وی مجهز بودن مسجد به امکانات اینترنتی و به تبع آن فضای مجازی را عامل دیگری برای جذب جوانان به مسجد دانست و افزود: مسجدی کامل است که در تمام شئون زندگی مردم رابط باشد و ارتباط برقرار کند.
آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی در گفت‌وگویی گفت: وقتی عده‌ای به امام جماعت اقتدا می‌کنند، امام جماعت ظرف وسط می‌شود و مؤمنان هم ظروف مرتبط هستند، اگر ۵۰ ظرف را به یک ظرف مرتبط کنیم، خود به خود آن ۵۰ ظرف با یکدیگر مرتبط می‌شوند و آب در یک ظرف می‌ایستد. بنابراین مسجد محل ارتباط دل‌های مؤمنان به یکدیگر است.
 
آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی با تأکید بر این‌که «مسجد باید کانون اخوت و دوستی شود» افزود: مسجد باید بانک اطلاعاتی شود، یعنی هر کس هر چیزی گم کرده است، در مسجد پیدا کند. توان‌دارها وقتی به مسجد می‌آیند به ناتوان‌ها کمک کنند، مأمومین در مسجد می‌توانند با توانمندها ارتباط بگیرند و از آن‌ها برای ناتوان‌ها کمک بگیرند.
 
حائری‌شیرازی با اشاره به این‌که «مسجد مکانی است که در آن امور را حل و فصل می‌کنند» خاطرنشان کرد: در زمان پیامبر(ص) هر وقت نماز جماعت برگزار می‌شد و می‌خواست اتفاق جدیدی بیفتد، بعد از نماز، حضرت سخنرانی و مسائل جدید را مطرح می‌کردند و مأموریت جدید را به مردم می‌گفتند، بنابراین در عصر ما مسجد باید کانون اجتماع مؤمنان باشد.
 
وی ادامه داد: مسجد باید پارکینگ داشته باشد تا مردم بتوانند هنگام نماز ماشین‌هایشان را در جوار مسجد بگذارند، مسجد باید رستوران داشته باشد که بتواند یک تنوعی در آنجا داشته باشد، مسجد باید تالار داشته باشد که بتواند مراسم عقد و عروسی را در آنجا برگزار کند.
ا
ین استاد اخلاق با اشاره به برخی آسیب‌های مجلس شادی مانند عقد و عروسی در جامعه بیان کرد: ما مساجد را مرکز اموات و ختم‌ها کرده‌ایم، در حالی که باید در این مکان عقد و عروسی انجام شود، زیرا اگر این مراسم‌ها در مسجد باشد، تمام آن نکات اخلاقی در مسجد رعایت می‌شود، مسجد باید مجهز به پروژکتور باشد تا فیلم‌ها و مستندهای مفید را پخش کند،‌ مسجد باید محلی برای نمایش فیلم‌ها داشته باشد.
 
وی مجهز بودن مسجد به امکانات اینترنتی و به تبع آن فضای مجازی را عامل دیگری برای جذب جوانان به مسجد دانست و افزود: مسجدی کامل است که در تمام شئون زندگی مردم رابط باشد و ارتباط برقرار کند.
حائری‌شیرازی در پایان خواستار فراگیر شدن فرهنگ خادمی مسجد شد و تصریح کرد: مردم همان‌طور که به امامزاده‌ها علاقه‌مند هستند و در آنجا خدمت می‌کنند و خادم افتخاری می‌شوند، چقدر خوب است، برای مسجد هم خادم افتخاری شوند تا ثواب‌هایی که خدمت امامزاده‌ها دارند، این ثواب را در خدمت به مساجد هم داشته باشند. مردم بدانند مسجد خانه محبوب خداست و وقتی آن را پاک و تمیز نگه دارند، خدا دلشان را تمیز می‌کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.