اپراتورها

اینترنت و شبکه

باندپهن ثابت

June 8, 2015
17:29 دوشنبه، 18ام خردادماه 1394
کد خبر: 70900

رئیس هیئت مدیره مخابرات: با یک سوم قیمت می‌توانیم اینترنت وارد کنیم

 
رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: تحقیق، توسعه، پژوهش و R&D از مهم‌ترین مباحث در حوزه مخابرات و زمینه ساز حیات اقتصادی، اجتماعی و فناورانه مخابرات است و کشورهای پیشرفته به خوبی به این بخش می پردازند.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا در منطقه مرکزی، مصطفی سید هاشمی در آئین افتتاح 610 طرح مخابراتی استان مرکزی با بیان اینکه مخابرات زیربنا و زیرساخت کشور است، با تاکید بر اینکه تامین اینترنت جزو وظایف و زیرساخت‌ وزارت ارتباطات است، گفت: اگر بتوانیم به حوزه واردات اینترنت وارد شویم با یک سوم قیمت می‌ توانیم اینترنت وارد کرده و پهنای باند را ایجاد کنیم.
اگر بتوانیم به حوزه واردات اینترنت وارد شویم با یک سوم قیمت می‌ توانیم اینترنت وارد کرده و پهنای باند را ایجاد کنیم.
رئیس هیئت مدیره مخابرات ایران
وی ضمن اشاره به پرداخت 33 درصد از درآمد مخابرات به دولت، تصریح کرد: این شرکت سال گذشته چهار هزار و 200 میلیارد تومان بابت مالیات و فرکانس به دولت پول پرداخت کرده است.
 
وی ضمن تاکید بر اینکه در گذشته سوئیچ‌ها را بیشتر از کشورهای کره و چین و گاهی از فرانسه وارد می‌کردیم، گفت: با اعمال شدید تحریم‌ها تامین این سوئیچ‌ها هزینه بسیاری را رقم زد و به کلیه شرکت‌ها ابلاغ شد تا نسبت به ساخت این تجهیزات اقدام کنند.
 
سید هاشمی بیان کرد: خوشبختانه استان مرکزی در این موضوع بسیار پیشرو بوده است و امروز شاهد ساخت سوئیچ‌هایی از 256 شماره‌ای تا دو هزار شماره‌ای در این استان هستیم که قابل افزایش به پنج تا شش هزار شماره‌ای هستند.
 
وی افزود: مهندسین شرکت مخابرات استان مرکزی در راستای اقتصاد مقاومتی و خودکفایی در تولید تجهیزات، تحول بسیار بزرگی را با بکارگیری فناوری اطلاعات رقم زده‌اند.
 
وی با بیان اینکه 70 درصد تجهیزات این سوئیچ‌های تولید شده ساخت داخل است، گفت: این شرکت برای جبران 30 درصد مابقی با دانشگاه صنعتی شریف قرارداد بسته است تا کارت‌های مربوطه را در داخل تولید کند و این سوئیچ‌ها به کالای 100 درصد بومی تبدیل شوند.
 
رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: کیفیت این سوئیچ‌ها بالاتر از نمونه‌های خارجی است و حتی در گرمایش و سرمایش بیشترین مقاومت را دارند و با کمترین مصرف انرژی قابل توسعه به هر میزان هستند.
 
سید هاشمی اظهار کرد: ما معتقد به افزایش پهنای باند برای ارائه خدمات adsl به میزان مورد نیاز مصرف‌کننده هستیم تا در حداقل زمان بتواند به اطلاعات مربوطه جهانی دسترسی پیدا کند و قطعا مباحث امنیتی و فرهنگی بر اساس پیوست‌های خود رعایت خواهد شد و رعایت این نکته مانع افزایش باند نیست و نخواهد بود.
 
وی همچنین با بیان اینکه واتس‌آپ و وایبر بین‌المللی است و خدمات آن رایگان است، گفت: توصیه به استفاده از آنها نمی‌کنیم بلکه مشتریان را به استفاده از فناوری‌ها و اپلیکیشن‌های داخلی خومان توصیه می‌کنیم، همراه اول اپلیکیشن‌های متنوعی را عرضه کرده و مردم هم استفاده می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.