اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 8, 2015
20:59 دوشنبه، 18ام خردادماه 1394
کد خبر: 70914

اریک اشمیت از علت شکست‌ناپذیری گوگل می‌گوید

اریک اشمیت می‌گوید که پروژه‌های بزرگ و جاه‌طلبانه گوگل تضمینی جهت پویایی همیشگی این شرکت در بازار خواهد بود.
 
شاید گوگل به عنوان غول جستجوی دنیا شناخته شود، اما این کمپانی را به واسطه پروژه‌های جاه‌طلبانه علمی و تجاری آن مانند بالن‌های اینترنتی، خودروهای بدون راننده و یا تلاش برای "جلوگیری از مرگ" نیز می‌شناسند.
 
«اریک اشمیت» رییس هیئت مدیره گوگل اخیرا در دیداری با سرمایه‌گذاران، از پروژه‌های بزرگ گوگل دفاع کرده است.
 
به اعتقاد اشمیت شاید سرمایه‌گذاران با سرویس جستجو و کسب و کار تبلیغاتی گوگل آشنا باشند، اما لزوما از دیگر پروژه‌های این شرکت مانند خودروهای بدون راننده و لنزهای هوشمند تماسی اطلاع چندانی ندارند.
 
همواره چگونگی تولید پول این پروژه‌ها از پرسش‌های جدی تحلیلگران و سرمایه‌گذاران گوگل بوده است؛ سوالاتی که نشان از عدم ارایه توضیحات کافی از سوی گوگل دارد. ولی حالا اریک اشمیت با دفاع دوباره از این پروژه‌ها می‌گوید که کم‌کردن تصادفات (از طریق خودروهای بدون راننده) یا ثبت قند خون از طریق اشک چشم (از طریق لنزهای هوشمند) مواردی هستند که در نهایت عمر و موفقیت گوگل را نسبت به دیگران چند برابر می‌کنند.
 
او می‌گوید: "بیشتر شرکت‌ها در نهایت شکست می‌خورند، چون آن‌ها تنها در یک کار بسیار خوب هستند. اما روی پروژه بعدی خود فکر نمی‌کنند، طرح و برنامه‌هایشان را گسترش نمی‌دهند، خود را وارد یک چالش مداوم نمی‌کنند و بر روی پلتفرم تولیدی خود پروژه‌های جدید نمی‌سازند. آن‌ها هر بار کمی پیشرفت می‌کنند و گوگل متعهد است که راه آن‌ها را نرود. ما به این درک رسیده‌ایم که تغییرات تکنولوژی باید انقلابی باشند و نه تکاملی."
 
به گفته اشمیت استراتژی گوگل، تمرکز بر مواردی است که نه تنها برای امروز کاربرد دارد، که برای نسل بعدی نیز مفید خواهد بود. اشمیت برای تایید ادعای خود به یک تحقیق علمی اشاره می‌کند. بر اساس این تحقیق یک نفر از هر سه نفر تا پایان عمر خود به بیماری دیابت (قند خون) مبتلا خواهد شد.
 
البته اشمیت در همین دیدار تاکید کرده که گوگل بخش اعظم درآمدهایش را در کسب و کار اصلی این شرکت یعنی جستجو و تبلیغات سرمایه‌گذاری می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.