تلفن همراه

گوشی

June 8, 2015
21:22 دوشنبه، 18ام خردادماه 1394
کد خبر: 70920

گلکسی نوت بعدی به یک «استایلوس جهشی» مجهز خواهد بود؟

پتنت جدیدی که اخیرا منتشر شده نشان از طراحی یک سیستم خروج اتوماتیک استایلوس از گلکسی نوت دارد. پیشبینی می‌شود که این ویژگی در گلکسی نوت 5 گنجانده شود.
 
تا معرفی گلکسی نوت 5 در ماه سپتامبر چندماهی باقی مانده، اما شایعات مربوط به این گوشی مدت‌هاست که در سایت‌های اینترنتی منتشر می‌شود. عده ای معتقدند که مدلی از این فبلت دارای یک صفحه‌نمایش با انحنایی دوگانه خواهد بود و عده ای نیز گمان می‌کنند که طراحی آن تقریبا مشابه با نسل کنونی است و تنها شاهد ارتقا در قطعات داخلی خواهیم بود.
 
امروز پتنتی از سامسونگ منتشر شده که خبر از تعبیه یک ویژگی بسیار جالب در گلکسی نوت بعدی می‌دهد. این پتنت یک سیستم خروج اتوماتیک S Pen را به تصویر می‌کشد؛ به این معنی که نیازی به خارج‌کردن دستی استایلوس توسط کاربر نیست و خود گلکسی نوت می‌تواند آن را به طور اتوماتیک به بیرون بفرستد.
 
سامسونگ برای اجرای این عمل از دو آهن‌ربا کمک می‌گیرد. یکی از این آهن‌رباها در داخل S Pen دیگری نیز در درون دستگاه قرار دارد. به هنگام قرارگیری استایلوس در دستگاه، آهن‌رباها محکم به یکدیگر می‌چسبند تا از خروج استایلوس جلوگیری شود. خارج کردن آن نیز ساده است و تنها با تغییر قطب آهن‌رباها، امکان خروج جهشی آن وجود خواهد داشت.
 
اگرچه نحوه فعال‌سازی این سیستم توسط کاربر مشخص نیست، ولی وبسایت SamMobile می‌گوید که ممکن است این ویژگی به یک فرمان صوتی و یا حرکتی کاربر متکی باشد. البته این تنها یک حدس و گمان است و باید تا ماه سپتامبر و رونمایی رسمی از این گوشی منتظر بمانیم.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.