تلفن همراه

گجت

June 8, 2015
21:23 دوشنبه، 18ام خردادماه 1394
کد خبر: 70921

شیائومی چند درصد از بازار گجت‌های پوشیدنی را در اختیار دارد؟

تحقیق جدید IDC نشان می‌دهد که شرکت نام‌آشنای شیائومی موفق به تصاحب 25 درصد بازار گجت‌های پوشیدنی شده است.
 
داده‌های جدید موسسه تحقیقاتی IDC نشان می‌دهد که تولیدکننده نام‌آشنای گوشی‌های موبایل چین یعنی شیائومی حدود 25 درصد از بازار دستگاه‌های پوشیدنی را نیز به تصاحب خود درآورده است.
 
شیائومی اولین محصول پوشیدنی‌اش را با نام Mi Band و قیمت 13 دلار در جولای 2014 روانه بازار کرد. قیمت بسیار پایین و عملکرد قابل قبول این محصول (عمر باتری 30 روزه و ضدآب‌بودن) سبب شد تا اسمارت‌بند این شرکت چون گوشی‌هایش با استقبال بسیار بالایی روبرو شود. 
 
تخمین زده می‌شود که تاکنون 2.8 میلیون از این گجت پوشیدنی به فروش رسیده باشد.
 
از دیگر عوامل این موفقیت، نفوذ بالای این شرکت در کشور چین به عنوان بزرگ‌ترین بازار تکنولوژی دنیاست. گوشی‌های هوشمند شیائومی از محبوبیت بسیار بالایی در چین برخوردارند؛ بنابراین قدرت برند آن می‌تواند هر محصولی را در چین موفق کند.
 
وقتی که Mi Band توسط شیائومی رونمایی شد، «لی جون» (L. Jun) مدیرعامل این شرکت از امید و آرزوهای بلند خود برای آینده این محصول گفت. اینکه این گجت بتواند روزی در خانه‌ها را باز کند یا ماشین لباسشویی و چراغ خانه‌ها را روشن کند. مدت‌هاست که شنیده می‌شود شیائومی یک گجت پوشیدنی (احتمالا اسمارت‌واچ) را به بازار معرفی می‌کند، اما هنوز خبری از ویژگی‌های آن فاش نشده است.
 
البته داده‌های جدید IDC شامل فروش اپل واچ نمی‌شود. پیشبینی می‌شود که محبوبیت اپل واچ در بازار بسیار بالا خواهد بود و باید دید جنگ تازه شیائومی و اپل در بازار چین به کجا خواهد کشید. اپل واچ در اواخر همین ماه وارد فروشگاه‌های فیزیکی خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.