تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

June 8, 2015
22:18 دوشنبه، 18ام خردادماه 1394
کد خبر: 70929

با WWDC: با گسترش Siri، اپل از حریم خصوصی کاربران خود محافظت می کند

دقایقی پیش و طی کنفرانس WWDC 2015، اپل از قابلیت های قدرتمندی برای دستیار هوشمند iOS 9 همچون اسکن ایمیل ها، ایجاد همبستگی میان مخاطبین و دریافت اطلاعات از متن های خصوصی رونمایی نمود. در حالیکه تمامی این سرویس های جدید با بیرون کشیدن اطلاعات دستگاه شما کار می کنند، اپل اعلام نموده که تدابیر ویژه ای را برای حفظ حریم خصوصی کاربران در پیش گرفته است.
 
نایب رئیس بخش نرم افزاری اپل آقای Craig Federghi  با اعلام این که “کنترل کاملا در دستان شماست” تأکید نمود که کلیه اطلاعات جمع آوری شده توسط Siri جدید تا جایی که ممکن است مخفی بوده و با اپلیکیشن های شخص ثالث به اشتراک گذاشته نخواهند شد.
 
 
وی با اعلام حفظ اطلاعات در یک دستگاه در ادامه افزود: “ما ایمیل ها، مخاطبین و عکس های شما را جستجو نخواهیم کرد.” این موضوع کاملا با عملکرد گوگل در تضاد است که از اطلاعات جیمیل، اندروید و سرویس های دیگر برای اهداف تبلیغاتی استفاده می کند. Google Photos که اوایل ماه جاری معرفی شد برای دسته بندی تصاویر همانند El Capitan اطلاعات را از دستگاه شما بیرون می کشد، اما این کار به منظور اهداف تبلیغاتی نیست.
 
در عین حال حفظ حریم خصوصی کاربران از مهم ترین اولویت های هر دو کمپانی یاد شده در این دوره زمانی است. گفتنی است که صحبت های Federghi در واکنش به نگرانی ها در اکتبر سال گذشته در مورد عملکرد اسپات لایت در ترکیب جستجوهای محلی و اینترنتی صورت گرفته است. در یوسمیتی هنگامی که در اسپات لایت یک جستجو در داخل دستگاه انجام می دادید، شاهد به نمایش در آمدن نتایج جستجوی اینترنتی هم بودید.
 
از آنجایی که این جستجو در اینترنت صورت می پذیرد، نتایجش برای اپل قابل مشاهده است که همین موضوع نگرانی هایی را در مورد جستجو با اسپات لایت در پی داشته بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.