اپلیکیشن

تلفن همراه

June 9, 2015
10:20 سه شنبه، 19ام خردادماه 1394
کد خبر: 70948

با WWDC: اپل با اپلیکیشن «Move to iOS» مهاجرت از اندروید به پلتفرم خود را آسان تر می کند

اپل اکنون بیش از هر زمان دیگری می خواهد تا کاربران اندروید را ترغیب نماید تا به پلتفرم نرم افزاری خود به نام iOS مهاجرت کنند. این کمپانی پیشتر نیز راهنمای قدم به قدم برای تعویض یک موبایل اندرویدی به iOS را منتشر نموده بود اما اکنون اپلیکیشنی می سازد تا بر روی پلتفرم اندروید نصب گشته و سپس کاربر بتواند همه مخاطبین، ایمیل ها، حساب های کاربری ایمیل و سایر محتوای رسانه ای را به iOS 9 انتقال دهد؛ لازم به ذکر است که این انتقال به شکل بی سیم صورت می پذیرد.
 
اپلیکیشن مذکور که البته در نطق اصلی مراسم WWDC اشاره ای به جزییاتش نشد، «Move to iOS» نام دارد. جدا از انتقال محتوای موبایل اندرویدی کاربر، این اپلیکیشن به اپ های موجود در تلفن همراه نیز نگاهی انداخته و پس از انتقال محتوا، در خصوص اپ های رایگان نظیر توئیتر و فیسبوک، به شما پیشنهاد نصب آنها را در iOS می دهد.
 
از طرف دیگر اگر اپلیکیشنی غیر رایگان را در پلتفرم اندروید خریداری نموده اید، پس از انتقال به iOS، اپ های مشابه و یا همان اپلیکیشن ها در پلتفرم جدید، به «wish list» اپل آی دی شما اضافه می گردند.
 
هنوز نحوه کارکرد این اپلیکیشن به نمایش کشیده نشده و نمی توان گفت دقیقا به چه شکل و به چه اندازه خوب کار می کند؛ گفته می شود اپل آن را همزمان با ارائه iOS 9 در پاییز به دست کاربران خواهد رساند.
 
در هر صورت پیام این شرکت همچنان بسیار واضح است؛ اگرچه اهالی کوپرتینو برای اولین بار یکی از سرویس های خود را در اندروید نیز ارائه می دهند اما باز هم ماموریت بزرگ خود را، علاقه مند کردن کاربران اندروید به پلتفرم خود می دانند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.