سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 10, 2015
12:28 چهارشنبه، 20ام خردادماه 1394
کد خبر: 70957

Zen به All-in-One رسید

ایسوس بار دیگر با تلفیق هنر و فنّاوری محصولی خاص عرضه نمود.
 
ASUS Zen AiO نام خانواده جدیدی از محصولات ایسوس در رده کامپیوترهای بدون کیس است. از ویژگی‌های این سری از کامپیوتری‌های بدون کیس می‌توان به‌ظاهر زیبا و شیک ، کارایی بسیار بالا  و امکانات زیاد اشاره نمود. همچنین این سری مجهز به دوربین 3 بعدی برای کاربردهای نظیر اسکن سه‌بعدی و تشخیص دقیق چهره به‌عنوان کلید ورود امنیتی است.
 
ایسوس در نمایشگاه کامپیوتکس سال 2015 نیز همانند سال‌ها گذشته حضور بسیار پررنگی داشته و چندین محصول جدید و البته خانواده جدید محصولات خود  را معرفی نمود.یکی از این محصولات که توجه بسیار از منتقدین را به خود جلب نمود ASUS Zen AiO بود. سری جدیدی از خانواده کامپیوترهای بدون کیس یا AiO  که ایسوس  شعار این سری را “تلفیقی از هنر و فنّاوری “ نهاده است.
 
تکامل طراحی
ایسوس بر روی طراحی  این محصول وقت زیادی گذاشته است. به‌طوری‌که این دستگاه باریک‌ترین محصول ایسوس در رده محصولات AiO  است که شاید بتوان لقب باریک‌ترین کامپیوتر بدون کیس دنیا را بدان داد. اولین نکته‌ای که در مشاهده این محصول متوجه آن خواهید شد رگه‌های طراحی Zen  ایسوس است. به‌طوری‌که دوایر متحدالمرکز  در جلو و پشت این دستگاه به‌خوبی نمود پیدا می‌کند.
برای  زیبایی هرچه بهتر این محصول ایسوس در جنس بدنه این محصول از فلز آلومینیوم استفاده نموده است و لبه‌های این محصول به‌طور خاصی نرم طراحی‌شده است .رنگ بدنه این سری نیز یک زنگ خاص است که ایسوس آن را Icicle Gold نام گزاری کرده است.
 
کارایی بالا
شاید فکر کنید که ظرافت این محصول باعث به وجود آمدن محدودیت‌هایی در مشخصات سخت‌افزاری آن شده باشد. اما ایسوس نیز در این بخش حرف‌هایی برای گفتن دارد. بهره‌مندی از جدیدترین نسل پردازنده‌های اینتل Quad Core i7 به همراه 32GB حافظه بسیار پرسرعت از نوع DDR 4  برای بسیار از کاربران وسوسه‌انگیز است. اما این تمام ماجرا نیست. زیرا Zen AiO  برای گیمر های نیز بسیار مناسب است.
کارت گرافیک قدرتمند GTX960M که یکی از قوی‌ترین کارت گرافیک‌ها در خانواده محصولات قابل‌حمل است و معمولاً در تجهیزات مخصوص بازی‌های کامپیوتری استفاده می‌شود ،به این دستگاه قدرت مانور فوق‌العاده درزمینهٔ اجرای بازی‌های بسیار باکیفیت کامپیوتری می‌بخشد. در آخر باید به سیستم ذخیره‌سازی این محصول اشاره نمود. 512GB حافظه پرسرعت از نوع SSD که مجهز به رابط PCIe Gen 3 x4   است و دارای سرعت فوق‌العاده 4000MB/s است.
 
صدای شفاف
Zen AiO مجهز به 6 اسپیکر دو کانال باقدرت خروجی 16 وات است. این اولین باری است که در رنج چنین محصولاتی این تعداد اسپیکر استفاده‌شده است و این موضوع باعث خواهد شد تا کیفیت صدای خروجی در وضعیت مطلوبی قرار گیرد.
 
پورت‌های پرسرعت
Zen AiO اولین محصول در خانواده کامپیوترهای بدون کیس در دنیا است که مجهز به پورت پرسرعت USB 3.1 Gen 2 و از نوع Type-C است. این پورت از سرعت انتقال اطلاعات تا 10Gbit/s را فراهم می‌آورد. این رقم یعنی سرعتی معادل 2 برابر USB 3.0 20 برابر USB 2.0 است. وجود پورت‌های Type C نرخ خرابی قطعات براثر استفاده نادرست از تجهیزات USB را کاهش می‌دهد  و دیگر کاربران قادر نخواهند بود تا به‌طور مثال تجهیزات USB خود را برعکس در داخل این پورت قرار دهند.
 
دوربین سه‌بعدی
Zen AiO مجهز به یک دوربین فوق دقیق سه‌بعدی است که از فناوری Intel RealSense بهره می‌برد. وجود این دوربین مزایای بسیار زیادی به همراه دارد.این دوربین توانایی اسکن فوق‌العاده دقیق چهره کاربر را دارد. به‌واسطه این موضع کاربر می‌تواند از چهره خود به‌عنوان کلید ورود به سیستم خود استفاده نماید. یکی دیگر از کاربردهای این دوربین قابلیت اسکن حرکات شما دربازی‌های کامپیوتری است و شما دیگر نیاز به هیچ‌گونه کنترلر مخصوص بازی نیاز نخواهید داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.