تلفن همراه

گوشی

June 10, 2015
19:44 چهارشنبه، 20ام خردادماه 1394
کد خبر: 70981

تمام تغییرات IOS 9 اپل

زمان ورود IOS 9 فرارسید و شرکت اپل در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان خود در سانفرانسیسکو از تازه‌ترین نسخه سیستم عامل موبایلی خود رونمایی کرد.
 
اپل در این نسخه یک سری بهبود محسوس و به‌روزرسانی مورد نیاز در آیفون و آیپد را وعده داده است.
 
در این مطلب قصد داریم به پیشرفت‌هایی که در IOS 9 نسبت به نسخه قبلی این سیستم عامل وجود دارد اشاره کنیم.
 
سیری هوشمندتر می‌شود
شاید قابل توجه ترین بهبود آی ا اس 9 نسخه هوشمندتر شدن دستیار صوتی اپل (سیری) در این نسخه باشد. این به‌روزرسانی باعث می‌شود سیری به لحاظ محتوایی آگاه تر شود و این امر آن را به آنچه که اپل یک "دستیار فعال" می‌نامد تبدیل می‌کند. اساسا این به این معنی است که سیری میتواند عادات شما را بفهمد و برای آنچه که شما در آینده مایل به انجامش هستید پیشنهاد ارائه دهد.
 
بنابراین اگر شما صبحها ورزش می‌کنید و مایل به گوش دادن به موسیقی هستید، اگر پس از بیدار شدن از خواب هدفون خود را به گوشی متصل کنید، سیری تشخیص میدهد که احتمالا برای دویدن می‌روید و به طور خودکار موزیک پلیر گوشی را فعال می‌کند.
 
وقتی پس از ورزش وارد خودروتان شوید، سیری میتواند تشخیص دهد شما در حال رانندگی هستید و اهنگهایی را که اغلب در خودرو گوش می‌دهید، پخش خواهد کرد.
 
دستیار دیجیتال هوشمند اپل همچنین می‌تواند، اموری که در ایمیل‌های شما می‌خواند در قالب تقویم یادآوری کند. بنابراین اگر ایمیلی را برای رزرو شام دریافت کنید، سیری تاریخ، زمان و مکان رزرو را دریافت خواهد کرد و حتی این امکان را فراهم میکند که بدانید چه موقع راه بیفتید تا به موقع به شام برسید. این عملکرد در سرویس "اکنون گوگل" در سیستم عامل اندروید نیز وجود دارد و برای اولین بار است که در آی ا اس دیده می‌شود.
 
جست‌وجو با سیری
جست‌وجوی سیری نیز در نسخه جدید آی‌ ا اس بهبود پیدا کرده است. مشخصا اکنون می‌توانید با سیری در داخل پلیکیشنها جست‌وجو کنید. بنابراین اگر به دنبال چیزی شبیه دستور غذا باشید، سیری میتواند آن را در اپلیکیشن آشپزی بیابد. سپس میتوانید در داخل سیری روی لینک اپلیکیشن کلیک کنید و مستقیما وارد قسمت دستور غذایی شوید.
 
در نسخه به روز سانی شده سیری همچنین جست‌وجوی تصاویر ارتقا پیدا کرده است. این به معنی اینست که قادر خواهید بود تصاویر گرفته شده در تاریخهای مشخص را جست‌وجو کنید.
 
تمام اطلاعاتی که شما درباره آنها در نسخه جدید سیری جست‌وجو می‌کنید شخصی و محرمانه خواهد ماند. اپل اعلام کرده که این اطلاعات را با کسی تبادل نخواهد کرد و نمیخواهد بفهمد که شما دنبال چه هستید و این یک مزیت عمده سیری نسبت به گوگل است.
 
چند عملکرد همزمان در آیپد
یکی از بزرگترین مزیتهای تبلت‌های اندرویدی نظیر گالکسی تب اس نسبت به آیپد اینست که آنها به شما این امکان را می‌دهند که دو اپلیکیش را به طور همزمان روی نمایشگر باز کنید. بله اپل به این مشکل پی برده و این قابلیت عملکرد همزمان را در آیپد ارائه کرده است.
 
با قابلیت عملکرد چندگانه در آیپد، می‌توانید دو اپلیکیشن را در نمایشگر کنار هم داشته باشید و هر دو را مدیریت کنید. برای مثال میتوانید از نقشه‌های اپل استفاده کرده و به طور همزمان ایمیل خود را چک کنید. همچنین می‌توانید با هر دو اپلیکیشن به طور همزمان در تعامل باشید و بین آنها اطلاعات تبادل کنید.
 
اپل همچنین در آی ا اس 9 یک قابلیت جدید تصویر در تصویر اضافه کرده که به کاربر اجازه می‌دهد هنگام کار با یک اپلیکیشن نظیر گشت زنی در اینترنت، ویدئوها را در یک قاب کوچک در نمایشگر ببیند. البته این قابلیتی که تبلتهای اندرویدی در حال حاضر این قابلیت را دارند.
 
به‌روزرسانی سیستم پرداخت اپل
در آی ا اس 9 علاوه بر نسخه جدید سیری و عملکرد چندگانه واقعی، سیستم پرداخت اپل نیز به روز رسانی شده است. به گفته اپل فروشندگان بیشتری از سیستم پرداخت اپل استفاده خواهند کرد و این سرویس ماه آینده در یک میلیون مکان دیگر اضافه خواهد شد.
 
خبرخوان جدید
اپل در نسخه جدید سیستم عامل خود یک اپلیکیشن جدید خبرخوان بنام "نیوز" اضافه کرده است. این سرویس که رقیبی برای سرویس‌هایی نظیر فلیپ‌بورد خواهد بود، اخبار را براساس علایق شما دسته بندی می‌کند.
 
این سرویس صرفا اخبار رسانه های بزرگ را منتشر نمی‌کند و حتی اخبار وبلاگها و سایت‌های کوچک را بازتاب می‌دهد. این اپلیکیشن محیط بسیار زیبایی دارد ولی هنوز مشخص نیست که عملکرد آن چگونه خواهد بود.
 
نقشه های اپل
اپل سرانجام مسیرهای حمل و نقل عمومی را در نقشه های خود گنجاند. اگرچه این مسیرها در حال حاضر در نقشه های گوگل وجود دارد، اما نقشه‌های اپل نمایی از اماکن حمل و نقل عمومی نظیر ایسگاههای مترو را به کاربر نشان می‌دهد بنابراین کاربر می‌تواند ببیند از کدام ورودی وارد و از کدام خارج شود که این قابلیت بسیار مفید خواهد بود. با نقشه های جدید اپل همچنین می‌توانید فروشگاههای نزدیک خود را که از سیستم پرداخت اپل استفاده می‌کنند، پیدا کنید.
 
کیت سلامتی و خانگی
 
کیت سلامتی و خانگی هردو بهبودهایی داشته اند. کیت سلامتی اکنون قادر است سطح رطوبت بدن و سلامت باروری فرد را تشخیص دهد.
 
همچنین کیت خانگی اپل به کاربر این امکان را می‌دهد که چیزهایی نظیر سیستمهای امنیتی و کرکره ها را با گوشی موبایل کنترل کند.
 
سیستم عامل خودرویی
اپل کارپلی در مسیر پیشرفت خود یک سری به‌روز رسانی داشته است. مشخصا اپل میگوید که کارپلی از اپلیکیشن‌های خود خودروسازان پشتیبانی خواهد کرد. بنابراین اگر یک خودروی شورولت داشته باشید لازم نیست برای استفاده از اپلیکیشن‌های مختص این خودرو از کارپلی خارج شوید. این امر از این جهت خارق العاده است که به اپل این امکان را میدهد که تلاشهای خود را برای تحت کنترل گرفتن سیستم‌های سرگرمی خودرو را در دست بگیرد.
 
در سیستم عامل خودرویی اپل همچنین ارتباط سیمی در حال حذف شدن است. در آینده دیگر لازم نیست برای اتصال گوشی به خودرو از کابل یو اس بی استفاده شود و ارتباط بوسیله بلوتوث یا وای- فای برقرار خواهد شد.
 
زمان عرضه
 
آی اُ اس 9 در حال حاضر برای توسعه دهندگان اپل عرضه شده است اما مصرف کنندگان عادی احتمالا باید تا اواخر پاییز امسال برای عرضه این نسخه که احتمالا با عرضه آیفون بعدی همزمان خواهد شد منتظر بمانند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.