تلفن همراه

گوشی

June 11, 2015
8:46 پنجشنبه، 21ام خردادماه 1394
کد خبر: 70989

استاندارد USB Type-C به این زودی ها در موبایل های سونی به خدمت گرفته نمی شود

مدتی می شود که واحد موبایل سونی در تایپه در مورد پشتیبانی موبایل ها و تبلت های آتی این شرکت از استاندارد USB Type-C در حال تفکر و بحث و تبادل نظر است.
 
این کمپانی قطعا استفاده از تکنولوژی مذکور را در نظر دارد با این همه، در حال حاضر هیچگونه برنامه ای برای کاربرد آن ندارد.
 
براساس گفته تاکشی نیتا، یکی از مدیران دفتر پروژه توکیو سونی موبایل، USB Type-C امکانی است که ارزش گنجانده شدن در محصولات موبایلی آتی را دارد با این همه، صنعت به زمان بیشتری برای مهاجرت کردن به این پورت جدید نیاز دارد.
 
نیتا که به طور مشخص در مورد محصولات موبایل و پرچمدار Xperia Z3+ سخن می گفت اظهار داشت که علیرغم کوچک بودن فرم نهایی سوکت دو طرفه USB Type-C، این فناوری سهمی در اهداف کوتاه مدت سونی برای تولید تلفن های هوشمند باریک تر و سبک تر نخواهد داشت.
 
در مقابل این شرکت تمرکز خود را روی کاهش ضخامت ماژول های دوربین و قطعات نمایشگر قرار می دهد تا به هدف های خود در این راستا دست پیدا کند.
 
اما USB Type-C علاوه بر اینکه سرعت بالاتری در انتقال داده ها دارد و پورت آن نیز به صورت دو طرفه قابل استفاده است، برق را به شکلی بهینه تر به دستگاه انتقال می دهد و طیف گسترده تری از خروجی های ویدئو از جمله DisplayPort و HDMI را پشتیبانی می کند.
 
دستگاه های دارای این پورت از جریان های برق ۱٫۵ یا ۳ آمپر ۵ ولت پشتیبانی می کنند که به مراتب بالاتر از چند صد میلی آمپری است که توسط پورت های قدیمی منتقل می گردد.
 
این بدان معناست که شارژ دستگاه های موبایل با استفاده از لپ تاپ سریع تر انجام می گیرد و حتی می توانید محتوای نمایشگر آنها را از طریق پورت HDMI روی تلویزیون خود مشاهده نمایید (البته به این شرط که هر دوی آن دستگاه ها از پورت های Type C پشتیبانی کنند که شاید توجیه سونی برای دست نگه داشتن هم همین مساله باشد).
 
گفتنی است که استاندارد USB جدید پیشتر در برخی از لپ تاپ ها و تلفن هوشمند N1 نوکیا نیز ارائه شده بود. گوگل هم اعلام کرده بود که برای گنجاندن این استاندارد در کروم بوک و تلفن های همراه اندرویدی کاملا مصمم است.
 
سونی نیز احتمالا در آینده از این پورت در محصولات جدیدش بهره می گیرد اما آنطور که از سخنان مدیران این شرکت می توان حدس زد انتظار نمی رود که در آینده نزدیک شاهد استفاده از این پورت در محصولات آن باشیم.
 
 
اینکه سونی نمی خواهد در راس تکنولوژی USB قرار بگیرد اهمیت بالایی دارد، اما شاید حق با ژاپنی ها باشد و بهتر است که فعلا روی بخش های دیگری تمرکز کرده و منتظر فراگیر شدن هر چه بیشتر این استاندارد بمانند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.