بازی

فناوری اطلاعات

June 12, 2015
11:23 جمعه، 22ام خردادماه 1394
کد خبر: 71000

پلی استیشن ۴ و ویچر ۳ پرفروش ترین های ماه گذشته بودند

با فروش ۴ میلیون نسخه ای The Witcher 3: Wild Hunt و عرضه عنوان انحصاری جدید نینتندو برای کنسول Wii U به نام Splatoon، مجموعا حال و روز بازار بازی های ویدیویی قابل قبول به نظر می رسد.
 
در حالی که پلی استیشن ۴ و اکس باکس وان در این ماه چندان فضایی برای رقابت نداشته اند اما این پلی استیشن ۴ بود که بیشتر مورد پسند مردم جدید قرار گرفت. در نتیجه سونی یک بار دیگر تاج و تخت را پس گرفت.
 
جنگ کنسول ها
ماه گذشته، مایکروسافت توانست کنسول بیشتری نسبت به سونی بفروشد. علت آن هر چه که بود مشخص نیست اما برای دومین ماه متوالی تاثیر گذار نبود.
 
از نوامبر سال ۲۰۱۳ که هر دو کنسول به بازار عرضه شده اند تا کنون، اکس باکس وان تنها در طی سه ماه توانسته از پلی استیشن ۴ در خاک آمریکا، کشور خودش پیشی بگیرد. در حالی که هنوز رقمی از میزان اکس باکس وان های فروخته شده مطرح نیست، سونی در پیام تشکر خود اعلام کرد پلی استیشن ۴ بیش از ۲۰ میلیون واحد فروش داشته است.
 
پرفروش ترین بازی های ماه
 
سال گذشته در ماه مه، دو بازی بزرگ Watch Dogs و Mario Kart 8 منتشر شدند و به خوبی توانستند در بازار رقابت کرده و بفروشند. اما امسال، میزان فروش بازی های تازه ورود به بازار ۵۵ درصد کمتر بود.
 
این ماه احتمالا ماه فوق العاده ای برای نینتندو بوده. علاوه بر اینکه Splatoon در رتبه پنجم قرار گرفته، Super Smash Bros نیز هنوز در لیست ده بازی پرفروش آمریکاست. مجموع این اتفاقات سبب شده که فروش کنسول Wii U نیز افزایش پیدا کند.
 
The Witcher 3: Wild Hunt – PS4, Xbox One, PC
Mortal Kombat X – PS4, Xbox One
Grand Theft Auto 5 – PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3, PC
Minecraft – Xbox 360, PS3, Xbox One, PS4
Splatoon – Wii U
Call of Duty: Advanced Warfare – PS4, Xbox 360, Xbox One, PS3, PC
NBA 2K15 – Xbox 360, PS4, Xbox One, PS3, PC
FIFA 15 – PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3, Wii , 3DS, Vita
MLB 15: The Show – PS4, PS3
Super Smash Bros. – ۳DS, Wii U
 
 
روند کلی بازار
مجموعا، صنعت بازی های رایانه ای نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد کاهش درآمد داشته. سهم بازار سخت افزار ۱۸ درصد و سهم بازار نرم افزار ۲۵ درصد اعلام شده.
 
تنها شاخه ای که شاهد پیشرفت بود، بخش لوازم جانبی بوده است. از این بابت باید نینتندو را مورد تقدیر قرار داد که با Amiibo ها سبب شده بازار لوازم جانبی با ۷۳ درصد رشد، افول ۱۸ و ۲۵ درصدی سخت افزار و نرم افزار را جبران کند. البته مسلما تمام این رقم مربوط به نینتندو نیست و دیگر شرکت ها نیز سهم خود را در آن دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.