باندپهن

باندپهن ثابت

June 12, 2015
17:15 جمعه، 22ام خردادماه 1394
کد خبر: 71011

باسرمایه ای بالغ بر 2500 میلیار ریال؛ افتتاح و بهره‌برداری از 370 پروژه مخابراتی در تهران و البرز

شرکت مخابرات استان تهران، در راستای تحقق شعار مقام معظم رهبری در سال93 در حوزه اقتصادی و با توجه به نامگذاری سال گذشته به نام "توسعه و تعالی فرهنگ سازمانی"، بیش از 370 پروژه مخابراتی را با اعتباری بالغ بر 2500 میلیارد ریال،در 25 خردادماه،افتتاح و بهره برداری خواهد کرد. در همین رابطه با مهندس علیرضا صیدی، مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران به گفت‌وگو نشستیم.
 
پروژه های مخابراتی استان تهران و البرز در چه زمینه هایی است؟
شرکت مخابرات استان تهران در 25 خردادماه 1394تعداد 370 پروژه مخابراتی را به صورت رسمی مورد افتتاح و بهره برداری قرارخواهد داد.در سال 93 که سالی پرکار از لحاظ توسعه دسترسی و زیرساخت ها بوده و بالغ بر 330 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است که هم اکنون شاهد بهره برداری از حدود 250 میلیارد تومان از آن هستیم.
 
مهم‌ترین پروژه ای که در این مراسم افتتاح خواهد شد، چیست؟
افتتاح و بهره برداری رسمی از پروژه OTN مخابرات استان تهران که در 69 مرکز به صورت رسمی مورد بهره‌برداری قرار می گیرد. این پروژه یکی از تحولات بسیار بزرگ است که در بستر شبکه مخابرات استان تهران اتفاق افتاده و با بهره برداری از آن می توانیم سرویس های 10G و 100Gرابه اپراتورها و مشترکان بزرگ ارائه دهیم. همچنین با بهره برداری از این پروژه ظرفیت شبکه TDM تا STM64 افزایش خواهد یافت.
 
 
در خصوص پروژه های دیگری که در این مراسم افتتاح می شوند و یا مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، توضیح دهید.
توسعه 400هزار پورت و دایری 600هزار پورت تلفن ثابت در سال 93، توسعه 240 هزار پورت و دایری 425 هزار پورت دیتا، بسترسازی برای توسعه 1میلیون و 400هزار پورت دیتا، جایگزینی چهار مرکز ترانزیت با سوییچ های NGN با ظرفیت 2میلیون و 600هزار پورت، ارتقای پهنای باند استان از یکصد و پنجاهSTM1  به بیش از دویستSTM1 ، نصب و راه اندازی 580دستگاه ONU برای پیاده سازی FTTX  به صورت FTTC و FTTB، ارتقاء و بهره برداری از سامانه جدید 2020 که منجر به بهبود کیفی پاسخگویی و کاهش مدت زمان انتظار مشترکان به کمتر از 3 دقیقه شده است، راه اندازی پروژه OSS و سیستم‌های پشتیبانی کننده این طرح جامع از دیگر پروژه هایی است که در این مراسم مورد افتتاح و بهره برداری قرار خواهند گرفت.
 
برنامه توسعه‌ مخابرات استان تهران تا پایان سال 94 چیست؟
شرکت مخابرات استان تهران توسعه 550 هزار پورت پرسرعت، 450 هزار پورت تلفن ثابت، سرویس های ارزش افزوده، ایجاد و راه‌اندازی شبکه WIFI ، برنامه ریزی برای ایجاد مرکز داده، توسعه بستر فیبر نوری و ارائه سرویس‌های محتوایی مثل IPTV و IPMEDIAرا در سال 94 در دستور کار دارد.
 
 
با توجه به زیان‌ده بودن تلفن ثابت در ایران، آیا امکان واگذاری به روز تلفن به مشتریان وجود دارد؟
طرح تجاری تلفن ثابت در کل کشور و به خصوص در تهران زیان‌ده است ولی با توجه به رسالت شرکت مخابرات درخصوص خدمات‌دهی به مردم این حوزه نیز توسعه یافته است و توانسته ایم در سال گذشته تعهدات مخابرات استان تهران در حوزه تلفن ثابت را به روز نماییم. چنانچه فکری برای پوشش هزینه های دایری و نگهداری تلفن ثابت و میزان درآمد حاصله از این حوزه شود، با توجه به پتانسیل موجود در شرکت مخابرات استان تهران، امکان توسعه و ارتقای کیفیت سرویس‌های تلفن ثابت وجود دارد.
 
در حال حاضر هزینه نگهداری هر خط تلفن ثابت برای مخابرات حدود 8 هزار و 500 تومان است در حالی که درآمد ماهانه آن تنها، 9هزار تومان است؛ همچنین هزینه نگهداری یک خط تلفن همگانی، 31هزار و 900 تومان و درآمد ماهانه حاصله حدود 22 هزار تومان است.درحال حاضر، دنیا به سمت همگرایی ثابت، همراه و دیتا پیش می رود بنابراین روند توسعه در تلفن ثابت باید شتاب بیشتری داشته باشد که این امر مستلزم افزایش تعرفه ها و رفع مشکل درآمدی مخابرات در حوزه تلفن ثابت است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.