باندپهن

باندپهن ثابت

June 14, 2015
10:38 یکشنبه، 24ام خردادماه 1394
کد خبر: 71046

تهرانی‌ها چقدر به 118 زنگ می‌زنند؟

مدیرکل خدمات مخابراتی استان تهران گفت: طی سال گذشته حدود 130 میلیون تماس با مرکز 118 تهران گرفته شده است.
 
عباس ابوالقاسمی آزاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از میان تماس‌های انجام شده در سال 1393، در مجموع، بیش از 110 میلیون تماس پاسخگویی شده که رقمی حدود 85 درصد تماس‌ها را شامل می‌شود.
 
وی همچنین عنوان کرد: در سال 1393 مرکز 118 شهریورماه بیشترین میزان تماس را داشته و بالغ بر 14 میلیون تماس با آن داشته‌ایم که از این میان بالغ بر 10 میلیون و 500 هزار تماس پاسخ داده شده که حدود 74 درصد کل تماس‌ها می‌شود.
 
آزاد از اسفند‌ماه نیز به عنوان ماهی که کمترین تماس‌ها با 118 صورت گرفته یاد کرد و گفت: طی این ماه حدود 9 میلیون و 122 هزار تماس با 118 داشته‌ایم که از این میان 8 میلیون و 230 هزار تماس پاسخ گرفته‌اند که در نهایت می‌توان گفت بالای 90 درصد درخواست‌های مردم در این مدت پاسخ داده شده است.
 
مدیرکل خدمات مخابراتی استان تهران همچنین اظهار کرد: در سال گذشته بهترین پاسخگویی 118، در آبانماه بوده که حدود 94 درصد تماس‌ها پاسخگویی شده است.
 
وی یادآور شد: در حال حاضر بیش از هفت میلیون شماره تلفن ثابت در 118 تهران ثبت شده و هر خط تلفنی که واگذار می‌شود هم به‌طور خودکار شماره مالک آن در این سامانه ثبت می‌شود مگر آنکه خود مالک بخواهد شماره او ثبت نشود که برای این موضوع فرد می‌تواند در فرم‌هایی که هنگام خرید خط تلفن به او داده می‌شود این موضوع را ذکر کرده یا در نهایت از طریق مراجعه به سایت مخابرات استان تهران و یا مراکز امور مشترکان درخواست خود را ثبت کند.
 
آزاد در برابر این پرسش که "آیا طی مدتی که از پولی‌شدن 118 می‌گذرد، میزان تماس با این مرکز کاهش یافته است؟" پاسخ داد: کاهش تماس با 118 با پولی‌شدن این شماره بسیار اندک بود به گونه‌ای که می‌توان گفت این مساله در میزان تماس‌های مردم با 118 نداشته است.
 
مدیرکل خدمات مخابراتی استان تهران ادامه داد: به عنوان مثال در اردیبهشت‌ماه سال گذشته حدود 11 میلیون تماس با 118 صورت گرفته که امسال این رقم به 9 میلیون و 210 هزار تماس رسیده است. البته این کاهش تعداد نیز تنها به بحث هزینه‌ای که تماس با 118 دارد برنمی‌گردد، چراکه شیوه‌های مختلفی برای دریافت شماره‌ها در نظر گرفته شده است.
 
وی همچنین از مردم خواست که هنگام تماس با 118 اگر شماره‌ای را بعدها نیاز دارند آن را در دفتری یادداشت کنند تا میزان تماس‌های آنها با این مرکز کمتر شود، چراکه اکنون در برخی موارد مشاهده شده است که یک فرد حتی تا 15 مرتبه در روز شماره‌هایی را از 118 پرسیده و 118 جایگزین دفتر تلفن آن فرد شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.