فناوری اطلاعات

June 15, 2015
10:57 دوشنبه، 25ام خردادماه 1394
کد خبر: 71087

اعطای جایزه فناوری اطلاعات برتر (فاب) در همایش مدیران فناوری اطلاعات مراکز علمی

جایزه فناوری اطلاعات برتر (فاب) در سه سطح طلایی، نقره‌ای و برنزی در سومین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات مراکز علمی کشور به دستاوردها و وبگاه‌های برگزیده اعطا شد.
سومین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات مراکز علمی کشور در روز چهارشنبه 20 خرداد، با حضور و سخنرانی دکتر برات قنبری، معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر سیروس علیدوستی، رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران و دکتر معینی، دبیر شورای راهبری فناوری اطلاعات وزارت عتف برگزار شد.
از میان دستاوردهای ارسالی به دبیرخانه همایش، 14 دستاورد مراکز علمی و دو دستاورد دانشجویی به عنوان دستاوردهای برگزیده انتخاب و تقدیر شد که سه دستاورد اول، جایزه فاب دریافت کردند.
هم‌چنین، 9 وبگاه برگزیده در هریک از مناطق نه‌گانه نیز به عنوان وبگاه برگزیده انتخاب و تقدیر شد و وبگاه دانشگاه تهران موفق به کسب فاب طلایی وبگاه‌ها گردید.
 
در میان دستاوردهای برگزیده، سامانه‌ی همانندجو مربوط به پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، فاب طلایی، پایگاه اشتراک دانش (پاد) مربوط به دانشگاه فردوسی مشهد، فاب نقره‌ای و سامانه خدمات دانشگاهی همراه مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد فاب برنزی دریافت نمودند.
عناوین دیگر دستاوردهای برگزیده عبارتند از:
·         سرویس ابر عمومی XaaS مربوط به مرکز تحقیقات مخابرات ایران (پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات)؛
·         طراحی و ساخت سامانه ی کنترل تردد هوشمند بر پایه ی کارت های بدون تماس (RFID) مربوط به شرکت سامان گستر هوشمند پارس؛
·         سامانه‌ی ویرایش و سازماندهی مدارک علمی مربوط به پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران؛
·         موتور جستو مستندات فارسی نبیک مربوط به شرکت دانش بنیان ایمن رایانه امیرکبیر؛
·         آموزش الکترونیکی به شیوه نوین مربوط به مجتمع آموزشی پارس پندار نهاد؛
·         نرم افزار تخصصی مرکز عملیات امنیت (SOC) بومی با نام تجاری APK-SIEM مربوط به شرکت فنی و مهندسی امن پردازان کویر؛
·         سامانه نرم افزاری هوشمند پیمایش و رهگیری وضعیت اشتغال مهارت آموختگان فنی و حرفه ای مبتنی بر تکنیک های داده کاوی مربوط به پارک علم و فناوری خراسان جنوبی؛
·         سامانه جامع مدیریت پروژه ها و خدمات ازمایشگاهی و کارگاهی مربوط به پژوهشگاه مواد و انرژی؛
·         طراحی و راه اندازی میز خدمات فاوا دانشگاه تهران مربوط به مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران؛
·         سامانه ارتباط صدا و تصویر از میان بستر اینترنت (وبینار) مربوط به پارک علم و فناوری استان خراسان جنوبی – شرکت همایش مهرایان پایتخت؛
·         پیاده‌سازی چارچوبی برای پالایش داده در محیط‌های دانشگاهی مربوط به مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران.
 
گفتنی است، در بخش وبگاه‌های مناطق علمی دانشگاه گیلان از منطقه دو، دانشگاه تبریز از منطقه سه، دانشگاه بوعلی سینا (همدان) از منطقه چهار، دانشگاه رازی (کرمانشاه) از منطقه پنج، دانشگاه اصفهان از منطقه شش، دانشگاه شیراز از منطقه هفت، دانشگاه ولیعصر رفسنجان از منطقه هشت و دانشگاه فردوسی مشهد از منطقه نه برگزیده و تقدیر شدند.
 
هم‌چنین، دو دستاورد دانشجویی با عناوین سیستم شناسایی سرقت ادبی و پیکره حجیم مقالات فارسی از مهدی نیکنام و شبیه سازی فرایند بسته بندی داده‌های مخرب از زینب خورشید پور به عنوان دستاورد برگزیده دانشجویی معرفی شدند.
 
سومین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات مراکز علمی کشور، چهارشنبه 20 خرداد 1394 در تالار ایوان شمس برگزار شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.