سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

June 17, 2015
9:42 چهارشنبه، 27ام خردادماه 1394
کد خبر: 71128

کسب و کارها نرم‌افزارهایی با رابط کاربری بهتر می‌خواهند

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد کسب و کارهای تجاری در جستجوی نرم‌افزارهایی هستند که رابط کاربری بهتری دارند و از ابزارهای مختلف پشتیبانی می‌کنند.
 
نتایج مطالعه‌ای که توسط موسسه فورستر انجام شده است نشان می‌دهد کسب و کارهای تجاری متقاضی استفاده از نرم‌افزارهایی هستند که رابط کاربری بهتری داشته باشند، از ابزارهای مختلف پشتیبانی کنند و از سرعت بالای برخوردار باشند. این تقاضاها باعث می‌شود توسعه راهکارها و نرم‌افزارهای کسب و کار به عملیاتی پیچیده و پرهزینه تبدیل شود.
 
فورستر این نظرسنجی را در میان ۱۲۴ نفر از کسانی که در حوزه توسعه و نگهداری نرم‌افزارها و راهکارهای همراه یا تحت وب تخصص دارند و تصمیم‌گیرنده هستند انجام داده است. ۴۸ درصد از آنها گفته‌اند توسعه نرم‌افزار پرهزینه‌ترین بخش در چرخه عملیات مربوط به نرم‌افزارها است. ۲۰ درصد اما تست و آزمایش نرم‌افزار را پرهزینه‌ترین مرحله دانسته‌اند و ۱۵ درصد نیز مرحله طراحی را پرهزینه‌ترین مرحله دانسته‌اند.
 
این مطالعه نشان می‌دهد علیرغم اینکه تقاضا برای راهکارهای کسب و کار در حال افزایش است، اما شرکت‌های عرضه‌کننده این راهکارها تصمیمی برای افزایش ظرفیت تیم‌های توسعه‌دهنده خود ندارند. یافته‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد اکثر این شرکت‌ها (۵۳ درصد) تصمیمی برای ظرفیت تیم‌های توسعه‌دهنده خود ندارند. ۳۴ درصد نیز گفته‌اند وقتی پای اتوسعه اپلیکیشن‌های همراه یا تحت وب در میان است، به هیچ عنوان زمان مدت تعیین‌شده برای اتمام کار را افزایش نمی‌دهند.
 
این مطالعه نشان می‌دهد شرکت‌های عرضه‌کننده راهکارهای کسب و کار با فشارهای زیادی برای تحویل راهکارهای مورد تقاضای شرکت‌ها و سازمان‌ها قرار دارند. بسیاری از شرکت‌هایی که با موفقیت توانسته‌اند این فرایندها را در مدت زمان محدودی مدیریت کنند، گفته‌اند ناچارند حداقل یک ماه قابلیت‌ها و وصله‌های ویژه‌ای برای نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های طراحی‌شده عرضه کنند. برخی حتی گفته‌اند این کار را به صورت هفتگی انجام می‌دهند.
 
مجموعه این عوامل باعث شده است تا توسعه‌دهندگان نرم‌افزار بیش از هر چیز به سمت طراحی و توسعه اپلیکیشن‌های همراه و تحت وب گرایش داشته باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.