بازی

فناوری اطلاعات

June 17, 2015
19:14 چهارشنبه، 27ام خردادماه 1394
کد خبر: 71156

ارتش‌های فرازمینی در تیرماه منتشر می‌شود/ بازی پرافتخار ایرانی رونمایی شد

جشن رونمایی از بازی ایرانی «ارتش‌های فرازمینی» با استقبال فعالان و علاقه‌مندان هنر-صنعت بازی‌سازی و با حضور چهره‌های هنری، شامگاه سه‌شنبه 26 خرداد 94 در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد و بازار بازی‌های رایانه‌ای کشور شاهد انتشار این بازی در تیر ماه خواهد بود.
 
بازی رایانه‌ای ارتش‌های فرازمینی یکی از بازی‌های فاخر ایرانی است که تاکنون افتخارات بسیاری را کسب کرده است. از جمله افتخارهای این بازی می‌توان به غزال زرین بهترین بازی اکشن در چهارمین دوره جشنواره بازی‌های رایانه‌ای، بهترین بازی مستقل جهان در سال 2013 از نگاه کاربران سایت معتبر Indiedb و حضور در نمایشگاه E3 2013 آمریکا اشاره کرد.
 
«آریا اسرافیلیان» مدیر استودیو و طراح این بازی در این مراسم که با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد گفت: از مرداد 90 پیش‌تولید بازی ارتش‌های فرازمینی آغاز شد و کار با 10 اصلی نفر آغاز شده و در نهایت پروسه‌ ساخت بازی تا مرداد 93 به‌طول انجامید. در اواسط پروژه پس از دیدن بازخوردهای مثبت مخاطبان تصمیم گرفته شد که بخش شبکه و آنلاین بازی هم راه‌اندازی شود.
 
اسرافیلیان در مورد تاریخ عرضه بازی گفت: تمامی هماهنگی‌ها برای تولید و انتشار بازی انجام شده و اکنون در پروسه چاپ و بسته‌بندی قرار دارد و می‌توانم بگویم که در تیرماه می‌توانیم شاهد عرضه این بازی به بازار باشیم.
 
در ادامه این مراسم، کریمی‌قدوسی با رونمایی از بسته حمایتی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: بازی ارتش‌های فرازمینی اولین بازی ایرانی است که از حمایت 150 میلیون تومانی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای جهت تبلیغات برخوردار خواهد بود. همچنین بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از استودیو راسپینا برای معرفی و نمایش بازی در گیمزکانکشن فرانسه حمایت خواهد کرد.
 
قائم مقام بنیاد ملی بازی رایانه‌ای با تاکید بر نقش تمامی نهادهای تاثیرگذار در این عرصه گفت: خوشبختانه ظرفیت‌های بسیاری در سایر نهادهای مختلف کشور وجود دارد و برای موفقیت صنعت داخلی بایستی حداقل پنج سال با قدرت از بازی‌های ایرانی حمایت شود. در حالی که کشورهای همسایه سرمایه‌گذاری هنگفتی روی این هنر-صنعت-رسانه کرده‌اند، عدم عزم جدی نهادهای مرتبط در این حوزه برای حل مشکلات بازی‌های دیجیتال در کشور، باعث ایجاد بحران در آینده‌ای نزدیک خواهد شد.
 
در ادامه این مراسم دکتر مرتضی موسویان رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: صنعت بازی در دنیا به سمتی پیش رفته که متوسط سن بازی‌کننده‌ها به 51 سال رسیده است و این نشان می‌دهد که صنعت بازی به یک محور توسعه برای کشورهای در حال توسعه تبدیل خواهد شد.
 
در ادامه این جشن، مراسم نمادینی برای رونمایی از بازی ارتش‌های فرازمینی با حضور حسن کریمی‌قدوسی، مهدی افراسیابی و مرتضی موسویان به اجرا درآمد و قاب نمادین بازی توسط باز شده و از دیسک ارتش‌های فرازمینی که به امضای دکتر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده بود، رونمایی شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.