باندپهن

باندپهن ثابت

June 18, 2015
9:08 پنجشنبه، 28ام خردادماه 1394
کد خبر: 71162

تاکید وزیر ارتباطات بر ضرورت ایجاد خطوط تلفن ثابت در مسکن مهر البرز

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به ضرورت افزایش خط ثابت تلفن در استان البرز تاکید کرد و گفت: با توجه به افزایش جمعیت این استان، شرکت مخابراتی باید برای ایجاد خطوط تلفن ثابت به ویژه در مسکن مهر برنامه‌ریزی کند.
 
محمود واعظی در جلسه شورای اداری استان البرز که با حضور امام جمعه کرج، نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، استاندار البرز و مسئولان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، ضمن تاکید بر همدلی بین قوا و مسئولان دولتی اظهار کرد: دولت یازدهم برای تحقق شعار سال تا کنون گام های مثبتی برداشته است اما قطعا تحقق این هدف بدون پشتیبانی ملت به درستی عملیاتی نمی‌شود لذا از مردم انتظار داریم که با تمام توان از دولت حمایت کنند.
 
وی افزود: دولت یازدهم دو هدف اساسی را مد نظر قرار داده که تامین معیشت مردم از جمله این اهداف است. خوشبختانه دولت طی دو سال گذشته توانسته تورم 40 درصدی را به 16 درصد برساند. از سوی دیگر رتبه کسب و کار را 22 درجه ارتقا دهد که این مهم نوید بخش امید برای رفع مشکلات اقتصادی مردم است.
 
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: البته اقدامات صورت گرفته از سوی دولت با آنچه که در شان مردم است به میزان قابل توجهی فاصله دارد اما دولت سعی کرده با اجرای طرح تحول سلامت و بیمه تا حدی بار اقتصادی را از دوش مردم بردارد.
 
واعظی ساماندهی روابط خارجی را دومین هدف دولت تدبیر و امید دانست و گفت: ایران در دنیا از جایگاه ویژه ای برخوردار است که برقراری رابطه با کشورهای دیگر می‌تواند تاثیر بسزایی در رونق کشور داشته باشد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات داد: امروز کشورهای منطقه به این نتیجه رسیده‌اند که حل بحران یمن، عراق و سوریه بدون همکاری ایران غیرممکن خواهد بود که این مهم از جایگاه ویژه ایران در میان کشورهای منطقه نشأت می‌گیرد.
 
وی در ادامه از فعالیت تیم مذاکره کننده هسته‌ای سخن به میان آورد و گفت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای پیرو منویات مقام معظم رهبری است و تمام فعالیت‌هایش را در چارچوب قانون ساماندهی می‌کند.
 
این مقام مسئول اضافه کرد: تیم مذاکره کننده هسته‌ای سربازان خط مقدم دیپلماسی کشور هستند و در مقابل دنیا قد علم کرده‌اند. متاسفانه عده ای به علت ناآگاهی در حق فرزندان این نظام جفا می کنند و سعی دارند شرایط را به گونه‌ای رقم بزنند که اقدامات تیم مذاکره کننده را زیر سوال ببرند.
 
وی تصریح کرد: کارشکنی و ایجاد فضای مشوش از سوی این افراد تاثیری بر روند فعالیت تیم مذاکره کننده نمی‌گذارد؛ چرا که آنان از حمایت رهبری و مردم برخوردار هستند.
 
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به موقعیت استان البرز اشاره کرد و گفت: البرز از لحاظ موقعیت جغرافیایی و جمعیتی جایگاه ویژه‌ای دارد لذا اگر بخواهیم این استان را به درستی مدیریت کنیم باید توسعه البرز را در جنبه‌های مختلف در دستور کار قرار دهیم.
 
واعظی در ادامه بر ضرورت برخورداری البرز از امکانات فناوری تاکید کرد و افزود: طی دوسال اخیر پهنای باند اینترنت در این استان هشت برابر شده و تمام روستاهای البرز دارای ارتباط است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در حال حاضر 144 روستای البرز از اینترنت برخوردارند که تا پایان سال همه روستاها همه روستاهای این استان به اینترنت دسترسی خواهند داشت.
 
این مقام مسئول همچنین بر توسعه فعالیت دفاتر پیشخوان دولت تاکید کرد و گفت: ادارات موظف هستند که بخشی از وظایف خود را به این دفاتر محول کنند. در حال حاضر 150 وظیفه در استان البرز به این دفاتر محول شده که نسبت به ظرفیت استان رقم بسیار ناچیزی است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان از حمایت و اشتغال این وزارتخانه از شرکت‌های دانش بنیانی که در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند، خبر داد و گفت: وزارت ارتباطات با اعطای وام وجوه اداره شده به این شرکت‌ها گامی موثر در جهت توسعه فناوری بر می‌دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.