اپراتورها

اینترنت و شبکه

تحلیل بازار

تلفن همراه

رگولاتوری

June 18, 2015
17:43 پنجشنبه، 28ام خردادماه 1394
کد خبر: 71183

AT&T آمریکا به خاطر کاهش سرعت مشترکان، 100 میلیون دلار جریمه می‌شود

کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا (FCC) اعلام کرد که در نظر دارد به دلیل گمراه کردن کاربران برای استفاده از طرح‌های دیتا، اپراتور موبایلی AT&T Mobility را 100 میلیون دلار جریمه کند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این مرکز که وظیفه تنظیم قوانین مخابراتی و ارتباطی آمریکا را دارد توضیح داد که بنا دارد اپراتور AT&T را بخاطر آگهی‌های تبلیغاتی اغوا کننده در خصوص استفاده نامحدود از طرح‌های اینترنت، به مبلغ 100 میلیون دلار جریمه کند. این رقم بزرگترین جریمه مالی در تاریخ فعالیت‌های اپراتور مذکور محسوب می‌شود.

گفته می‌شود که اپراتور موبایلی AT&T در جریان اجرای طرح‌های نامحدود خود موجب شده سرعت دسترسی کاربران به سرویس‌های اطلاعاتی موبایلی به صورت عامدانه کاهش یابد.

مرکز FCC توضیح داد که شرکت مخابراتی AT&T در جریان معرفی سرویس نامحدود خود به مشترکان توضیح نداده بود که این کار باعث کاهش سرعت دسترسی آنها می‌شود و به عبارت دیگر سرعت دسترسی آنها از آنچه که در تبلیغات AT&T گفته شده بود پایین‌تر می‌آید.

AT&T همچنین «قانون اینترنت آزاد 2010» که در مرکز FCC به تصویب رسیده است را زیرپا گذاشت. در این قانون نیز گفته شده بود که هرگونه طرح مخابراتی نمی‌تواند دلیلی برای کاهش سرعت دسترسی کاربران باشد.

طی چند ماه گذشته اگر مشترکان AT&T در طول هر ماه بیش از 5 گیگابیت داده مصرف می‌کردند، سرعت دسترسی آنها به قدری کاهش می یافت که امکان اجرای ابزارهای موبایلی غیرممکن می‌شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.