تلفن همراه

گوشی

June 19, 2015
20:03 جمعه، 29ام خردادماه 1394
کد خبر: 71206

بهبود نقشه اپل با کمک خودروهای عکاسی

شرکت اپل در تلاش است نقشه خود را به‌طور کیفی ارتقا دهد. این شرکت می‌خواهد با ارسال خودروهای حامل دوربین و جمع‌آوری داده‌های موردنیاز، خدماتی مشابه امکان «نمای خیابان» گوگل را به نقشه‌ خود بیفزاید.
 
اپل مقاصد جغرافیایی‌ای را که قرار است وسایل نقلیه‌اش برای عکس‌برداری و دیگر اقدامات ممکن برای جمع‌آوری داده از ۱۵ تا ۳۰ ژوئن بروند، روی وب‌سایت خود مشخص کرده است. ایرلند، بریتانیا و چندین شهر در آمریکا از جمله مقاصد اپل هستند.
 
اپل اعلام کرد این شرکت در تصاویر جمع‌آوری‌شده چهره‌ها و پلاک اتومبیل‌ها را برای رعایت حریم شخصی افراد محو خواهد کرد. وسایل نقلیه مجهز به دوربین‌های پیشرفته توسط اپل در پی تمایل اپل به تکمیل نقشه خود و رقابت با امکان «نمای خیابان» (Street View) نقشه‌های گوگل به نقاط مختلف جهان فرستاده می‌شوند.
 
امکان «نمای خیابان» از سال ۲۰۰۷ ایجاد شد و به کاربران امکان داد تا بتوانند دیدی پانوراما به خیابان‌های شهرها داشته باشند. این سرویس گوگل به‌صورت اتوماتیک چهره‌ها و نمره‌های اتومبیل‌ها را شناسایی و محو می‌کند که قابل‌تشخیص نباشند. بااین‌همه گوگل از اعتراض‌ها و شکایت‌ها در امان نماند و مجبور به محو تصویر بناهایی در نقاط شهری شد که صاحبان آن مایل به نمایششان نبودند.
 
خبر ارتقای نقشه اپل دقیقا یک سال پس از آن اعلام می‌شود که گوگل اعلام کرد برای تکمیل نقشه و پیشبرد برخی از دیگر پروژه‌های خود، ماهواره به فضا می‌فرستد. در سال ۲۰۱۲ با به‌روزشدن سیستم‌عامل اپل (iOS) شکایت‌ها در رسانه‌ها و فضای مجازی نسبت به اپلیکیشن نقشه این سیستم‌عامل (iOS۶) بالا گرفت. اپل آن زمان در نسخه جدید سیستم عامل خود اپلیکیشن نقشه زمین را که متعلق به گوگل بود با نقشه جدیدی که محصول خود کمپانی اپل است جایگزین کرد. کاربران و رسانه‌های بسیاری از مسائل مشکل‌زای نقشه زمین اپل نوشتند. برخی حتی نقشه زمین اپل را یک «بن‌بست» خواندند. تا جایی که تیم کوک، مدیرعامل اپل، به‌صورت رسمی به‌خاطر این اپلیکیشن از کاربران عذرخواهی کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.