سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 19, 2015
20:04 جمعه، 29ام خردادماه 1394
کد خبر: 71207

مانیتورهایی با قیمت مختلف

انتخاب یک مانیتور برای هر کاربری بر اساس اولویت‌ها و انتظاراتش، متفاوت است. اما چه معیارهایی را باید برای خرید مدل مناسب در نظر گرفت و یک نمایشگر خوب دارای چه ویژگی‌هایی است؟به گزارش zoomg توجه داشته باشید که انتخاب‌ها با اولویت برندها و مدل‌های موجود در بازار ایران صورت گرفته، مگر اینکه مدل مشابه در آن رده وجود نداشته باشد.
 
ASUS ROG SWIFT PG٢٧٨Q
قیمت تقریبی این مانیتور سه‌ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان است. این نمایشگر اولین گزینه‌ای است که در رزولوشن ٢۵۶٠در١۴۴٠ به سرعت پاسخ‌گویی پیکسلی یک میلی ثانیه و نرخ بازسازی تصویر ١۴۴ هرتز می‌رسد. علاوه‌بر توانایی ارائه تصاویر متحرک بسیار روان و نرم روی دسکتاپ به‌دلیل بهره‌گیری از نرخ بازسازی تصویر بسیار بالای ١۴۴ هرتز، این مانیتور در بازی‌ها هم با کارت‌های گرافیک رده‌بالای انویدیا به عنوان مکمل عمل کرده و از ایجاد بریدگی در تصاویر جلوگیری می‌کند. مشکلی که با G-Sync داریم، این است که به پنل TN و کارت‌های گرافیک انویدیا محدود است. متأسفانه مدل Swift از آخرین دستاورد فناوری پنل‌های TN که در مانیتورهای ۴K مشاهده کرده‌ایم، بی‌بهره است. پنل‌های جدید TN از زاویه دید مناسبی برخوردارند ولی متأسفانه Swift از پنل‌های نسل‌ قبل استفاده می‌کند و به همین دلیل زاویه‌دید نسبتا محدودی دارد.
 
BenQ XL٢۴٣٠T
یک‌میلیون‌و ٨٠٠ هزار تومان قیمت تقریبی این مانیتور در بازار است. این مدل یک طراحی کاملا جدید را برای سری معروف XL از مانیتورهای BenQ به‌ارمغان می‌آورد. ویژگی جدید دیگری که برای گیمرها بسیار خوشایند و کاربردی است، تنظیمات Color Vibrance است. یکی از امکانات کلیدی این مدل، قطعا نرخ بازیابی ١۴۴ هرتز تصویر در آن است که بهترین سطح از روانی و نرمی اشیای متحرک را در کنار تأخیر پایین در نرخ فریم‌های بالا، به نمایش می‌گذارد.
 
Samsung S٢٧D٣٩٠H
قیمت این مانیتور نیز در بازار ٨٠٠ هزار تومان است. در اینجا با یک پنل AD PLS روبه‌رو هستیم که بهینه‌سازی و کالیبره‌ شده و از پوشش صفحه نازکی استفاده می‌کند که باعث نمایش رنگ‌های باکیفیت و غنی در آن با دقت بالا و نزدیکی زیادی به پالت اصلی می‌شود. نور پس‌زمینه‌ PWM free هم در مشاهده آسوده و بدون خستگی کاربر در استفاده‌های طولانی کمک می‌کند. این مدل در ایران با کمی تفاوت S٢٧D٣٩۵ Plus نام‌گذاری شده و مدل گران‌تر آن هم با بدنه متفاوت و طراحی زیباتر S٢٧D۵٩۵ Plus همین مشخصات را شامل می‌شود.
 
Asus VX٢٣٨H
مانیتور FHD با سرعت پاسخ‌گویی پیکسلی بسیار بالا و نسبت کنتراست پویای ٨٠ میلیون به یک، دارای دو ورودی HDMI برای اتصال کنسول و پی‌سی به صورت هم‌زمان است و سازنده از قراردادن ورودی DVI و D-sub هم روی این مدل دریغ نکرده است. قیمت تقریبی این مانیتور ٧٠٠ هزار تومان است.
 
ASUS PB٢٨٧Q
سه‌میلیون‌و ٨٠ هزار تومان قیمت تقریبی این مانیتور است که در بازار به‌فروش می‌رسد. تراکم پیکسلی فوق‌العاده است، به طوری که ٣٨۴٠ در ٢١۶٠ پیکسل در ابعاد ٢٨ اینچی دستگاه گنجانده شده است. همچنین این مدل از برتری نور پس‌زمینه بدون پرش از نوع DC dimming استفاده می‌کند که قدرت تابش و کنترل بالایی دارد و از تنظیم Low blue Light یا کاهش نور آبی پنل هم برخوردار است.
 
Asus PB٢٧٨Q
دومیلیون‌و ٢٠٠ هزار تومان قیمت تقریبی این مانیتور است. این مانیتور از اولین مدل‌هایی بود که پنل PLS سامسونگ (Plane to Line Switching) را به‌کار گرفتند؛ پنلی که چگالی پیکسلی ١٠٩ پیکسل بر اینچ را در رزولوشن ٢۵۶٠در١۴۴٠ پیکسل دارا بوده و فرکانس کاری ۶٠ هرتزی هم دارد. امکان تنظیم شتاب دهنده‌ پیکسلی مانیتور در این مدل TraceFree نام‌گذاری شده که زمان پاسخ‌گویی معیار آن پنج میلی ثانیه است. همچنین ویژگی Low Blue Light هم در این مدل تعبیه شده است. بلندگوهای استریو سه واتی هم از امکانات جانبی این مدل است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.