امینت

تبلت

تلفن همراه

سخت‌افزار

گوشی

June 20, 2015
0:41 شنبه، 30ام خردادماه 1394
کد خبر: 71217

همه گوشی‌های Galaxy سامسونگ به راحتی هک می‌شوند

هکرها به راحتی می‌توانند وارد سری گوشی‌های Galaxy سامسونگ شوند و از فعالیت‌های مختلف کاربران این دستگاه‌ها جاسوسی کنند.

یک آسیب‌پذیری که در سیستم نرم‌افزاری گوشی‌های Galaxy سامسونگ کشف شده است به هکرها امکان می‌دهد تا تصاویر ضبط شده با دوربین را مشاهده کنند، به میکروفون گوشی گوش دهند و تمام پیام‌های دریافتی در ابزارهای مختلف را مطالعه کنند. سامسونگ از این نقص آگاهی دارد و به کاربران خود گفته است که تا اطلاع ثانوی از شبکه‌های عمومی Wi-Fi استفاده نکنند تا وصله‌های امنیتی به زودی در اختیار آنها قرار گیرد.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، یک آسیب‌پذیری که در سیستم نرم‌افزاری گوشی‌های Galaxy سامسونگ کشف شده است به هکرها امکان می‌دهد تا تصاویر ضبط شده با دوربین را مشاهده کنند، به میکروفون گوشی گوش دهند و تمام پیام‌های دریافتی در ابزارهای مختلف را مطالعه کنند.

بر اساس اخبار رسیده گفته می‌شود که سامسونگ از این نقص آگاهی دارد و به کاربران خود گفته است که تا اطلاع ثانوی از شبکه‌های عمومی Wi-Fi استفاده نکنند تا وصله‌های امنیتی به زودی در اختیار آنها قرار گیرد.

این آسیب‌پذیری در صفحه‌کلید IME سامسونگ شناسایی شده است. این صفحه‌کلید ویرایش متفاوتی از ابزار SwiftKey محسوب می‌شود که سامسونگ آن را متناسب با گوشی‌های خود تغییر داده است. این صفحه‌کلید بر اساس هر چند وقت یکبار درخواست به‌روزرسانی را به کاربران ارسال می‌کند. اما هکرها به راحتی می‌توانند وارد آن شوند و کدهای مخرب خود را از طریق یک به‌روزرسانی جعلی روی انواع دستگاه‌های موبایلی سامسونگ نصب کنند.

لازم به ذکر است که حتی اگر کاربران از صفحه‌کلید سامسونگ استفاده نکنند و صفحه‌کلید جایگزین را روی دستگاه موبایلی خود نصب کرده باشند، هکرها باز هم می‌توانند وارد سیستم مرکزی گوشی شوند.

البته گفته شده است کاربران دیگر گوشی‌های اندرویدی و آنهایی که روی دستگاه‌های غیرسامسونگی از صفحه‌کلید SwiftKey استفاده می‌کنند در ایمنی کامل به سر می‌برند و مشکلی برای آنها ایجاد نمی‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.