رگولاتوری

June 20, 2015
13:34 شنبه، 30ام خردادماه 1394
کد خبر: 71226

مخابرات بسته پیشنهادی تعرفه‌هایش را به رگولاتوری ارایه نداده

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد: پیرو مصوبه‌های پیشین کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، به شرکت مخابرات ایران شش ماه وقت داده شد تا طرح توسعه‌ای خود را ارایه دهد.
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: شرکت مخابرات ایران براساس آنچه که قبلا توافق شده بود تا بسته پیشنهادات خود را به رگولاتوری ارایه بدهد، هیچ پیشنهادی ارایه نداده است.
 
علی‌اصغر عمیدیان در حاشیه همایش نسل پنجم تلفن همراه، چالش‌ها، فرصت‌ها و رویکردها که در مرکز تحقیقات مخابرات ایران برگزار شد، اظهار کرد: شرکت مخابرات ایران براساس آنچه که قبلا توافق شده بود تا بسته پیشنهادات خود را به رگولاتوری ارایه بدهد، هیچ پیشنهادی ارایه نداده است.
 
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد: پیرو مصوبه‌های پیشین کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، به شرکت مخابرات ایران شش ماه وقت داده شد تا طرح توسعه‌ای خود را ارایه دهد.
 
عمیدیان با اشاره به اینکه طرح با پرزنتیشن فرق دارد، گفت: باتوجه به اینکه مصوبه قبلی مخابرات را موظف به ارایه بسته پیشنهادی کرده بود اما هیچ بسته پیشنهادی به رگولاتوری ارایه نشد.
 
وی افزود: این پکیج فقط بحث فنی و توسعه نبود بلکه قرار بود در آن بحث ساختار و همکاری در توسعه ارایه خدمات اینترنتی نیز گنجانده شود که ارایه نشد و از این بسته یک مورد به یک کمیسیون تخصصی آمد که به صورت پرزنتیشن و نه پیشنهاد مطرح شد.
 
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با انتقاد از رسانه‌ای کردن تعرفه‌های پیشنهادی تلفن ثابت از سوی شرکت مخابرات ایران گفت: نمی‌دانم در کجای دنیا تعرفه را رسانه‌ای می‌کنند و درخواست مخابرات برای افزایش تعرفه‌ها و قول بررسی تعرفه‌ها از سوی رگولاتروی درحالی است که دولت اعلام کرده نباید هیچ گونه افزایش تعرفه‌ای صورت بگیرد.
 
وی افزود: با این حال به مخابرات گفتیم پیشنهاد خود را به صورت یک بسته پیشنهادی کامل ارایه دهد که هنوز نداده است و ما مدافع توسعه هستیم.
 
عمیدیان گفت: تاکنون فقط طرح توسعه فنی مخابرات در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات پرزنت شده و به عنوان پیشنهاد نهایی ارایه نشده است درحالی که باید همه جوانب آن در مجمع مخابرات تصویب و هزینه‌های آن استخراج شود سپس به کمیسیون ارایه شود.
 
وی با اشاره به اینکه سقف مجاز افزایش تعرفه از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات 15 درصد است، افزود: هرگاه شرکت مخابرات ایران پیشنهادات خود را ارایه دهد، آن را به هیات دولت می‌بریم و در آنجا مجوز افزایش تعرفه‌ها را می‌توانیم دریافت کنیم.
 
درحالی که شرکت مخابرات ایران هفته گذشته نسبت به انتشار جدول تعرفه پیشنهادی به رگولاتوری و بی‌توجهی وزارت ارتباطات به آن خبر داده بود اما عمیدیان اعلام کرد تعرفه‌های گفته شده اصلا به رگولاتوری ارایه نشده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.