تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

June 20, 2015
13:40 شنبه، 30ام خردادماه 1394
کد خبر: 71227

رشد نجومی بازار ابزارهای پوشیدنی

صادرات جهانی ابزارهای پوشیدنی در فصل اول سال 2015 رشد 200 درصدی داشته است.
محصولات دیجیتال پوشیدنی در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و به این ترتیب بازار پر رونقی دارند. فصل اول سال جاری میلادی هم برای بازار جهانی ابزارهای پوشیدنی با آمارهای خوبی به پایان رسید، هر چند هنوز این بازار منتظر ورود ساعت هوشمند اپل بود.
 
 در نهایت آمارهای منتشر شده از نتایج تحقیقات و بررسی‌های موسسه تحقیقاتی IDC نشان می‌دهد که بازار جهانی ابزارهای پوشیدنی در فصل اول امسال، رکورد هشت فصل متوالی رشد را به ثبت رساند. به این ترتیب میزان صادرات جهانی انواع محصولات و ابزارهای پوشیدنی در این فصل به 4/  11 میلیون دستگاه رسید که این میزان در مقایسه با صادرات جهانی 8/  3 میلیون دستگاه این محصولات در فصل اول سال گذشته میلادی، رشد 200 درصدی داشته است. 
 
«رامون لیاماس» یکی از کارشناسان و تحلیلگران موسسه IDC در این مورد می‌گوید: «با وجود کاهش نسبی در فصل تعطیلات، بازار جهانی ابزارهای پوشیدنی در فصل اول سال 2015 فروش و صادرات خوبی داشته است. آمارها و رکوردهایی که در این فصل به دست آمد نشان می‌دهد تمایل کاربران به خرید این ابزارهای پوشیدنی افزایش پیدا کرده است و از طرفی شرکت‌های تولیدکننده توانایی تولید محصولات متنوع را در این زمینه دارند. علاوه بر این‌ها، تقاضا در بازار کشورهای در حال توسعه به سرعت در حال افزایش است و تولیدکنندگان در این کشورها برای فعالیت و حضور در این بازار مشتاق هستند. 
 
فصل اول سال جاری میلادی روزهای پررونقی برای بازار جهانی ابزارهای پوشیدنی بوده است، در حالی که هنوز این بازار انتظار ورود ساعت هوشمند اپل را می‌کشید. دلیل این موضوع آن است که ساعت هوشمند اپل می‌تواند تاثیر زیادی بر این بازار داشته و فروش محصولات رقیب دیگر را متحول کند.»
 
کارشناسان معتقدند که درست مانند هر بازار جوان و جدید دیگری، روند کاهش قیمت‌ها به سرعت آغاز شده است. «جیتش عبرانی» یکی دیگر از تحلیلگران موسسه IDC در این مورد می‌گوید: «ما در حال حاضر شاهد این هستیم که بیش از 40 درصد از ابزارهای پوشیدنی موجود در بازار با قیمتی کمتر از 100 دلار به فروش می‌رسند. به همین علت هم هست که پنج تولیدکننده برتر این بازار توانسته‌اند حاکمیت خودشان را بر دو سوم این بازار افزایش داده و حفظ کنند.
 
شرکت Fitbit سال 2015 را با همان روندی که سال 2014 را به پایان رساند، آغاز کرد. این شرکت حاکمیت بی چون و چرای این بازار را در اختیار دارد و نتایج خوب فصل اول امسالش را با عرضه محصولات جدیدی مانند Charge، Charge HR و Surge به‌دست آورده است. این در حالی است که همچنان محصولات قبلی این شرکت مانند دستبند هوشمند Flex همچنان تقاضای زیادی در بازار دارند. در واقع این محصولات نظر افراد مختلفی از ورزشکاران حرفه‌ای گرفته تا کاربران معمولی که ورزش‌‌های روزانه انجام می‌دهند، را جلب کرده‌اند. 
 
 شرکت چینی Xiaomi هم سال جدید میلادی را با فروش یک میلیون دستبند تازه وارد Mi Band خودش آغاز کرد و توانست ورود قدرتمندی را در این بازار تجربه کند. انتظار می‌رود این شرکت در بازار ابزارهای پوشیدنی هم مانند بازار موبایل‌های هوشمند حضور پر رنگی داشته باشد و بتواند علاوه بر بازار چین در بازار کشورها و مناطق دیگر جهان هم سهم خوبی به‌دست بیاورد.  محصولات و ابزارهای پوشیدنی شرکت Garmin هم در حوزه‌های مختلف تناسب‌اندام و سلامت عرضه شده و فروش خوبی هم داشته‌اند. اغلب محصولات این شرکت مبتنی بر GPS بوده و به این ترتیب می‌توانند مسافت و فاصله‌ها را محاسبه کنند. این محصولات از اپلیکیشن ویژه ConnectIQ این شرکت هم بهره می‌برند. 
 
شرکت Samsung حالا در جایگاه چهارم این بازار قرار دارد و توانسته با ساعت‌های هوشمند Gear خودش توجه کاربران و خریداران را به خودش جلب کند. این شرکت از سال 2013 وارد بازار ابزارهای پوشیدنی شده است، اما هنوز نتوانسته محصولی متفاوت و جنجالی به بازار عرضه کند که بتواند این بازار را تحت تاثیر قرار داده و سهم بیشتری از این بازار را به خودش اختصاص دهد. 
 
شرکت Jawbone هم توانست با پشت‌سر گذاشتن رقبای بزرگی مانند Pebble و Sony به جایگاه پنجمین تولیدکننده برتر بازار جهانی ابزارهای پوشیدنی برسد و فروش خوبی از عرضه محصولاتی مانند UP MOVE به‌دست بیاورد. این شرکت همچنان محصولاتش را با استراتژی طراحی بدون صفحه نمایش تولید و عرضه می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.