بازی

فناوری اطلاعات

June 20, 2015
14:35 شنبه، 30ام خردادماه 1394
کد خبر: 71232

تازه‌ترین بازی‌ها وکنسول‌ها در نمایشگاه E3

نمایشگاه E3  یا سرگرمی‌های الکترونیک شاید مهم‌ترین رویداد این عرصه و مملو از معرفی محصولات مرتبط با صنعت سرگرمی است. هرسال بزرگ‌ترین برندهای صنعت تکنولوژی تازه‌ترین ابتکارات و دستاوردهای خود را در این نمایشگاه به معرض نمایش می‌گذارند که به نوعی مشخص‌کننده آینده مسیر صنعت سرگرمی‌های دیجیتالی هم هست. برای صنعت چند ده میلیارد دلاری بازی‌های کامپیوتری نمایشگاه E3 فرصت مغتنمی است تا بهترین بازیگران عرصه بازی‌ چه در زمینه سخت‌افزارهای بازی و چه خود بازی و کنسول‌های مربوط به آن پیشرفت تکنولوژی در این عرصه را به نمایش بگذارند. 
 
 
 تازه‌های مایکروسافت در راهند 
 Xbox One  قابل بازی خواهد بود. این  چیزی است که مایکروسافت در E3 خبر داد و با استقبال هواداران این کنسول هم مواجه شد. البته این موضوع مربوط به برنامه‌نویسان این بازی نمی‌شود ودر واقع یک به‌روزرسانی روی کنسول بازی مایکروسافت این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند. مایکروسافت گفته است در ماه آوریل ۱۰ میلیون کنسول بازی Xbox One به فروش رسانده که در حدود نیمی از میزان فروش کنسول بازی پلی استیشن ۴ سونی در همین مدت است. 
 
مایکروسافت از سوی دیگر روی واقعیت افزوده هم در این رویداد تازه‌هایی را معرفی کرده است. از جمله آنها دستگاهHoloLens است که هم‌اکنون در حال تکمیل آن است. مایکروسافت همچنین از کنترلر بازی Elite هم در این رویداد پرده‌برداری کرد. این کنترلر هم برای کنسول  Xbox One  و هم روی سیستم عامل مایکروسافت ۱۰ قابل کار است. مایکروسافت همچنین در این کنفرانس از بازی اختصاصی Halo 5 که فقط روی این کنسول قابل بازی است، خبر داد.  
 
 سونی و E3
در سال ۲۰۱۵ همه چیز با هم ترکیب خواهد شد. این چیزی بود که الکس ایوانس بنیانگذار Media Molecule در هنگام جلسه رونمایی از محصولات تازه سونی در کنفرانس E3 بیان کرد. 
رقابت شدید سونی و مایکروسافت در بازار بر کسی پوشیده نیست، اما سونی در این کنفرانس اعلام کرد بیش از ۲۰ میلیون کنسول بازی پلی‌استیشن ۴ را فرخته است. 
 
اما شاید مهم‌ترین تفاوت سونی با مایکروسافت را در پیگیری این شرکت برای پروژه مورفی دانست. شاید یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های کنفرانس سونی زمانی بود که اعلام شد بازی Final Fantasy VII برای کنسول پلی‌استیشن ۴ ارائه خواهد شد. این خبر تمام سالن را به وجد آورد. البته سونی اطلاعات خیلی زیادی از این موضوع منتشر نکرد . 
 
نخستین حضور Final Fantasy VII روی پلی‌استیشن به ۱۹۹۷ برمی‌گردد و احتمالا حضور آن روی پلی‌استیشن ۴ بسیار مورد توجه علاقه‌مندان این بازی قرار خواهد گرفت. در مورد این بازی به جز پخش تیزری از آن، چیز زیادی نمی‌دانیم و باید منتظر بود تا مشخص شود دقیقا نسخه جدید این بازی شامل چه جزئیاتی است. 
 
Firewatch هم بازی دیگری بود که معلوم شده حالا سونی آن را برای این کنسول آماده کرده است. همچنینShenmue 3 هم بازی دیگری است که سونی اعلام کرده آن را برای کنسول خود آماده می‌کند.
 
سونی البته در کنفرانس خبری خود از بازی اختصاصی Uncharted 4 برای این کنسول خبر داد. کنفرانس مجازی نینتندو اما به جز کنسول‌های بازی تلاش تولید کنندگان بازی‌های مشهور برای حضور در پلت‌فرم‌های دیگر هم در این دوره از نمایشگاه E3 قابل توجه است. اما نینتندو هم ساکت ننشسته است. هر چند این شرکت ژاپنی طی سال‌های اخیر زیر سایه رقبای بزرگ خود سونی و مایکروسافت قرار داشته و حتی در فروش کنسول بازی خود چندان موفق نبوده، اما در E3 امسال بازی‌های جدیدی را معرفی کرد که از جمله آنها  The Legend of Zelda: TriForce Heroes است که قرار است امسال به همراهHyrule Warriors Legends برای کنسول این شرکت عرضه شود.
 
نینتندو بر خلاف مایکروسافت و سونی جلسه مطبوعاتی زنده‌ای را پخش نکرد بلکه با نمایش یک ویدیو تازه‌های خود را به همگان نشان داد. یک حرکت غیرمعمول از این سازنده بازی‌های نوستالژیک.  البته این کار نینتندو با انتقادهای بسیاری هم روبه رو شد و به خصوص اعلام اینکه بسیاری از بازی‌های این شرکت مشهور سازنده بازی‌های کامپیوتری قرار است سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه شود انتقادهای بسیاری را برانگیخت به شکلی که نشریه EW نوشت که برنامه نینتندو برای سال ۲۰۱۵ معرفی بازی‌های سال ۲۰۱۶ است! به هر حال با توجه به اینکه کنسول Wii U نینتندو عملا موفقیت چندانی را کسب نکرده در مقابل کنسول 3DS آن فروش قابل توجهی داشته است. 
 
 دیگر بازی‌های مشهور 
اما یکی از بزرگترین اعلانات E3 امسال بازی محبوب Need For Speed است که تیزری از نسخه ۲۰۱۵ آن  نمایش داده شد البته حدود یک ماه قبل هم تیزر دیگری از این بازی نمایش داده شده بود که در آن گرافیک خیره کننده و  جذابی به چشم آمد. همچنین خودروهایی چون BMV M4s و سوبارو BRZs به همراه فورد Crown در این بازی حضور خواهد داشت . این بازی همچنین امکان جدیدی تحت عنوان Five ways to Play  را به خود اضافه کرده که شامل مواردی از جمله سرعت و سبک می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.