فناوری اطلاعات

June 20, 2015
14:39 شنبه، 30ام خردادماه 1394
کد خبر: 71234

تعیین اعضای جدید اتحادیه رایانه تهران

انتخابات هیات مدیره اتحادیه صنف رایانه تهران روز گذشته برگزار شد و اعضای جدید برای یک دوره چهار ساله انتخاب شدند.
 
انتخابات سال جدید با 26 کاندیدا که با کاهش نسبت به دوره قبل که حدود 40کاندیدا داشت، برگزار شد. در این دوره دو ائتلاف «خدمت ما» و  «اتحادیه 94» با یکدیگر برای به دست آوردن کرسی‌های اعضای هیات مدیره رقابت کردند. انتخابات هیات مدیره اتحادیه رایانه تهران هر چهارسال یک بار برگزار می‌شود که پس از اعلام آرای این دوره مشخص شد بیش از 80 درصد اعضای هیات مدیره جدید از بین گروه ائتلاف خدمت ما انتخاب شده‌اند.
در این دور از انتخابات که نتایج آن عصر روز گذشته مشخص شد، سید مهدی میرمهدی رئیس دوره گذشته با کسب 551 رای به‌عنوان نفراول انتخاب شد.
 
به گفته میرمهدی نفرات برگزیده نشان می‌دهد که بیش از 80 درصد از افراد برگزیده از ائتلاف خدمت که خود رئیس آن است، هستند. به گفته او از بین 2150 عضو اتحادیه فناوران تهران، 767 نفر که تعدادشان به یک سوم رسید در این دوره از انتخابات شرکت کردند که میزان کافی برای برگزاری انتخابات بود.
 
 بر این اساس پس از میرمهدی، منوچهر‌زند با 419 رای، غلامرضا پاک ضمیر با 314 رای، عبدالعلی قاسمی دارستانی با 343 رای، سعید فرهمند با 314 رای، محسن مقدم‌مهر با 303 رای و بابک صالحی با 289 رای به عنوان اعضای جدید و اصلی هیات مدیره شناخته شدند.
 
سید مهدی میرمهدی در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» با اعلام اینکه او و غلامرضا پاک ضمیر به‌عنوان دو نماینده اعضای دور پیشین در دوره جدید برگزیده شدند، گفت:«بقیه اعضای هیات مدیره پیشین ترجیح دادند در انتخابات دور جدید شرکت نداشته باشند و این به دلیل کار و مشغله زیاد در اتحادیه بوده است که وقت و زمان زیادی را در این چهار سال از دوستان گرفت، البته حتما هیات مدیره جدید در آینده از توان و تجربه این دوستان در کمیسیون های مربوطه استفاده خواهد کرد.»
 
او در ارتباط با انتقادهایی که برخی فعالان رایانه ای درباره عملکرد هیات مدیره دوره پیشین داشتند، اعلام کرد: «به نظر بنده عملکرد ما در چهار سال گذشته بسیار مطلوب بود و بسیار هم موفق بودیم.
 
 این انتقادها از سوی گروهی با نام «اجماع» مطرح می‌شود و به دلیل اینکه ما در چهار سال گذشته سعی نکردیم نگاه‌ها و نظراتی را که به اتحادیه دیکته می‌کردند استفاده نکنیم حالا این انتقادها را مطرح می کنند درحالی‌که باید اعلام کنیم که اعضای اتحادیه زیر دین هیچ‌کس نیست و قرار نیست اینجا فردی یا گروهی به عنوان گرداننده اتحادیه باشند. این اتحادیه برای تک تک اعضای آن در حال فعالیت است و اگر آماری از عملکرد هیات مدیره پیشین بگیرید به خوبی مشخص است که این هیات مدیره چطور کار کرده است.  
 
اگر به آرای داده شده هم دقت کنید خواهید دید که اعضا نسبت به هیات مدیره اطمینان و اعتماد داشته‌اند.» او درباره برنامه‌های آتی هیات مدیره جدید می‌گوید که پس از گذشت فرصت 20 روزه که برای پایان یافتن رسمی آن باقی مانده، با تشکیل هیات مدیره جدید درباره برنامه‌های آینده صحبت خواهند کرد و زمان‌بندی لازم را برای انجام امور مقرر می‌کنند. 
 
میرمهدی تاکید می‌کند: «دوستانی با تفکرات و تجربه‌های جدید به هیات مدیره وارد شده‌اند که به خوبی می‌توان از این تجربه‌ها استفاده کرد.
 
 به گفته او تنها عقب‌ماندگی کارهای انجام شده از دوره قبل صدور برگه‌های قطعی مالیاتی برخی از اعضا است که از برج 10 سال پیش به دنبال پیگیری‌های لازم در این زمینه بوده‌ایم، اما به دلیل مشکلاتی که سازمان مالیاتی کشور در این زمینه داشته است هنوز این مراحل در دست انجام است اما طی چند روز آینده این کار شدنی است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.