لبه تکنولوژی

June 20, 2015
15:16 شنبه، 30ام خردادماه 1394
کد خبر: 71238

کشف راز و رمز سلامت پوست با برچسب‌های الکترونیکی

نسل جدیدی از ریزبرچسب‌های الکترونیکی انعطاف‌پذیر ساخته شده که به‌راحتی به پوست بدن متصل شده و حجم خیره‌کننده‌ای از اطلاعات مربوط به سلامت پوست را در خود ذخیره می‌کنند و در اختیار محققان قرار می‌دهند.
 
این فناوری جدید توسط محققان دانشگاه ایلی‌نویز ارائه شده و به نظر می‌رسد تحولی بزرگ در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی نیز به همراه 
داشته باشد.
محققان این دانشگاه برای افزایش کارآیی فناوری جدیدشان، همکاری جالب توجهی با یکی از شرکت‌های تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی آغاز کرده‌اند. اطلاعات به دست آمده از طریق این برچسب‌ها برای این شرکت از آن جهت از اهمیت برخوردار است که با استفاده از آنها محصولاتی متناسب با پوست‌های مختلف تولید می‌کنند.
فناوری جدیدی که این محققان ارائه کرده‌اند چیزی جز یک قطعه الکترونیکی انعطاف‌پذیر با ویژگی اتصال به پوست نیست.
این برچسب قابلیت ذخیره‌سازی تا ۱۰۰ کیلوبایت اطلاعات را داشته و می‌تواند داده‌ها را به‌صورت بی‌سیم نیز منتقل کند. امکان ذخیره‌سازی شناسه‌های پزشکی و رمزهای عبور از مهم‌ترین ویژگی‌های این فناوری جدید به حساب می‌آید.
همکاری محققان دانشگاه ایلی‌نویز و شرکت تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی این امکان را برای محققان علوم پزشکی فراهم می‌آورد تا به درک بهتری از پوست انسان و واکنش آن در محیط‌های مختلف دست یابند. درحقیقت این شرکت آرایشی به برچسب‌های انعطاف‌پذیر دانشگاه ایلی‌نویز به‌عنوان فناوری جدیدی نگاه می‌کند که با تکیه بر داده‌های به دست آمده از حسگرهای آن به راز و رمز سلامت پوست و زیبایی آن پی می‌برد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.