رگولاتوری

June 21, 2015
17:38 یکشنبه، 31ام خردادماه 1394
کد خبر: 71290

اقتصادنیوز: تعدد پروانه‌های FCP امنیت سرمایه‌گذاری را به خطر می‌اندازد

فاطمه ملکی – اقتصاد نیوز : سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این روزها ساماندهی و صدور پروانه شرکت‌های اینترنتی (FCP) را در دستور کار خود قرار داده است. پروانه‌هایی که طی 10 سال گذشته با عنوان PAP بیشترین چالش را برای توسعه بازار اینترنت کشور در مواجهه با شرکت مخابرات ایران و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی داشتند.
 
اکنون رگولاتوری در دور تازه اقدامات خود با انتشار فراخوانی برای صدور پروانه‌های FCP قصد دارد به هر تعداد از شرکت‌های حائز صلاحیت، پروانه فعالیت بدهد و بر تعداد بازیگران این بازار بیافزاید. 
 
این درحالی است که شرکت مخابرات ایران به عنوان تنها شرکت انحصاری دارنده امکانات زیرساختی تلفن ثابت و سیم مسی برای ارایه اینترنت پرسرعتADSL، تعدد شرکت‌های متقاضی این امکانات را یکی از دلایل واگذاری قطره چکانی امکانات عنوان می‌کند و به نظر می‌رسد واگذاری امکانات با افزایش تعداد بازیگران ADSL در کشور با چالش‌های جدید و جدی‌تری مواجه شود.
 
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شکل‌گیری بازار رقابتی برای ارایه اینترنت پرسرعت را اقدامی برای استانداردسازی و حرفه‌ای‌سازی فعالیت در این بازار می‌داند اما این درحالی است که به نظر می‌رسد با تعدد اپراتورها و شکل‌گیری بازیگران کوچک و محدود امکان کناره‌گیری آنها از بازار قوت بگیرد.
 
این تهدید بالقوه برای متقاضیان پروانه FCP درحالی است که یکی از وظایف سازمان رگولاتوری در کنار فراهم کردن زمینه‌های سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های جدید، تامین امنیت شرایط سرمایه‌گذار است تا با طیب خاطر نسبت به مطالعه بازار و سرمایه‌گذاری برای توسعه آن اقدام کند.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.