فناوری اطلاعات

June 23, 2015
11:07 سه شنبه، 2ام تیرماه 1394
کد خبر: 71345

حقوق مدیران اطلاعاتی زن در سازمان‌های جهان افزایش یافت

بر اساس گزارش جدید مرکز تحقیقاتی گارتنر مدیران اطلاعاتی زن در سازمان‌های مختلف طی سال ۲۰۱۵ میلادی با رشد ۲.۴ درصدی درآمدهای خود مواجه خواهند شد و این در حالی است که میانگین درآمد مدیران اطلاعاتی مرد در همین دوره زمانی ۰.۸ درصد بیشتر می‌شود.

ITwoman-Salary (3).jpg

بررسی جهانی گارتنر روی ۲۸۱۰ مدیر اطلاعاتی نشان داد برای این افراد در ۸۴ کشور جهان بودجه‌ای بالغ بر ۳۹۷ میلیارد دلار در نظر گرفته شده است. از بین کسانی که در مطالعه ۲۰۱۵ Gartner CIO Agenda شرکت کردند ۱۳.۶ درصد را زنان تشکیل می‌دادند.
«تینا نونو» از مدیران گارتنر در این خصوص گفت: «برای دومین سال متوالی زنان در بررسی سالانه افزایش درآمدهای خود را نسبت به مردان تجربه می‌کنند».
او توضیح داد: «اگرچه هنوز به درستی مشخص نیست که چرا این میزان تفاوت بین حقوق مدیران اطلاعاتی زن و مرد وجود دارد، اما بررسی‌های دقیق‌تر ما نشان داد که نگرانی مدیران اطلاعاتی زن در مورد سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته روی طرح‌های خطرپذیر بیشتر از مردان است. داده‌های مرتبط با ریسک‌ها در کنار اعداد ارقام مربوط به بودجه در نظر گرفته شده نشان می‌دهد که مدیران اطلاعاتی زن در حوزه دیجیتال نسبت به مردان تمرکز بیشتری بر منابع دارند. بنابراین بازده مالی آنها مربوط به بودجه IT سازمان بیشتر است».
بررسی جدید گارتنر نشان داد که بخش اعظم مدیران اطلاعاتی سازمان‌ها از هر دو جنس معتقدند که دنیای دیجیتال ریسک‌های جدید برای محیط کاری آنها ایجاد می‌کند. 
بنا به گزارش گارتنر که مدیران اطلاعاتی زن به میزان چشمگیر تمایل بیشتر دارند تا نگرانی‌های خود را پیرامون سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با مدیریت ریسکی نشان دهند. در این زمینه ۷۶ درصد مدیران اطلاعاتی زن و ۶۷ درصد مدیران اطلاعاتی مرد نگرانی‌های خود را بروز داده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.