سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

June 24, 2015
18:36 چهارشنبه، 3ام تیرماه 1394
کد خبر: 71387

ارتش آمریکا برای پشتیبانی از ویندوزXP میلیون‌ها دلار هرینه می‌کند

با این‌که کم‌تر از چند هفته تا عرضه‌ی ویندوز10 باقی مانده، ارتش آمریکا هم‌چنان برای پشتیبانی و حفظ حمایت مایکروسافت از ویندوز XP، میلیون‌ها دلار به این شرکت می‌پردازد.
 
از ابتدای خرداد ماه امسال ارتش آمریکا 30.8 میلیون دلار بابت پشتیبانی از رایانه‌های این سازمان که ویندوز XP روی آن‌ها نصب شده ، به مایکروسافت پرداخت کرده است. هم‌چنین قرار است 9.1 میلیون دلار هم برای ادامه‌ی پشتیبانی‌ مایکروسافت از این نسخه‌ی ویندوز تا سال 2017 به این شرکت پرداخت شود. 
 
شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز XP از سال 2013 به ‌پایان رسیده و مسوولان این شرکت درخصوص بد‌افزارهای مخرب و احتمال هک شدن این سیستم‌عامل به کاربران‌اش هشدار داده است. 
پس از این اقدام مایکروسافت، ارتش آمریکا اسناد محرمانه‌ای به‌دست آورده که در آن‌ها در خصوص لزوم حمایت مستمر مایکروسافت، آسیب‌پذیری سیستم‌ها و حمله‌ی احتمالی هکرها هشدار داده شده است. انتقال از ویندوز XP به دیگر سیستم‌های عامل در ارتش آمریکا از سال 2013 آغاز شده است؛ اما سرعت این انتقال کافی نبوده و در حال حاضر حداقل 100 هزار رایانه با ویندوز XP در این سازمان در حال فعالیت هستند.
 
 
براساس قرارداد بین مایکروسافت و ارتش آمریکا، این شرکت به‌روزرسانی‌های امنیتی‌اش برای ویندوزXP، مایکروسافت آفیس2003 و ویندوز سرو 2003 را صرفا برای این مجموعه ادامه خواهد داد. «استیون دیویس»، افسر اطلاعات ارتش آمریکا در این‌باره گفته است: "ارتش آمریکا متکی بر تعدادی از برنامه‌های ویندوز XP است و تا زمانی که این برنامه‌ها از رده خارج نشوند، این روند ادامه دارد."
 
دیویس در ادامه‌ی سخنان‌اش می‌گوید: "ارتش به‌سرعت در حال به‌روزرسانی رایانه‌های‌اش سیستم‌های ‌عامل‌ جدیدتر است. با این حال می‌دانیم که این فعالیت تا سال 2017 ادامه خواهد داشت و هنوز 100 هزار سیستم با سیستم‌عامل ویندوز XP در ارتش به‌خدمت گرفته می‌شوند."
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.