تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

June 24, 2015
18:57 چهارشنبه، 3ام تیرماه 1394
کد خبر: 71398

با ویژگی جدید iOS 9 نگران کمبود فضای موردنیاز برای نصب آپدیت‌های این سیستم‌عامل نباشید

اپل از ویژگی جالبی در نسخه آزمایشی iOS 9 رونمایی کرده که مشکل دیرین کاربران را برای نصب این سیستم‌عامل و آپدیت‌های آن حل خواهد کرد.
 
نسخه دوم iOS 9 آزمایشی اپل ویژگی جالبی دارد. وبسایت Mac Rumors گزارش داده که اگر کسی قصد نصب iOS 9 جدید را بر روی دستگاهی داشته باشد که فضای کافی در آن موجود نیست، اپل برنامه‌های اضافی را به طور موقت پاک خواهد کرد و پس از نصب iOS 9 جدید، دوباره آنها را به صورت اتوماتیک نصب خواهد کرد.
 
 
پیام اپل هنگامی که با کاهش فضا برای نصب روبرو شود: "فضای کافی برای دانلود موجود نیست. به منظور ایجاد فضای کافی برای نصب آپدیت جدید، نیاز است که تعدادی اپلیکیشن به صورت موقت حذف شود. تمامی اپلیکیشن‌های پاک‌شده پس از تکمیل فرایند آپدیت، دوباره به صورت اتوماتیک نصب خواهند شد. آیا مایل به ادامه کار هستید؟"
 
هنوز مشخص نیست که این سیستم اتوماتیک مدیریت حافظه به هنگام انتقال از iOS 8 به iOS 9 نیز در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت و یا تنها در صورتی فعال خواهد بود که iOS 9 را داشته باشید.
 
این قابلیت برای کاربران دستگاه‌های 16 گیگابایتی اپل بسیار مفید خواهد بود. کاربران این دستگاه‌ها ناگزیرند که برای آپدیت‌های جدید، اپلیکیشن‌های خود را به صورت دستی پاک و سپس نصب کنند؛ ولی آپدیت جدید می‌تواند این کار را به صورت اتوماتیک برای آن‌ها انجام دهد.
 
در WWDC امسال، اپل خبر داد که iOS 9 دارای حجمی 1.3 گیگابایتی خواهد بود که در مقایسه با 4.58 گیگابایت iOS 8 یک پیشرفت چشمگیر برای اپل محسوب می‌شود.
 
یکی دیگر از پیشرفت‌های اپل در توسعه iOS قابلیتی به نام App Thinning است که در مراسم اصلی WWDC معرفی نشد. با استفاده از این ویژگی، دستگاه iOS اپلیکیشن‌ها را قبل از نصب بررسی می‌کند و در صورتی که نتواند از تعدادی از ویژگی‌های آن پشتیبانی کند، نسخه بدون این ویژگی‌ها را نصب خواهد کرد.
 
برای مثال اگر اپلیکیشنی قابلیت استفاده از Apple Pay را در خود گنجانده باشد، ولی دستگاه iOS شما قدیمی باشد و از آن پشتیبانی نکند، iOS 9 به صورت اتوماتیک نسخه بدون Apple Pay آن را نصب خواهد کرد تا فضای اشغال‌شده کاهش یابد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.