اپلیکیشن

تلفن همراه

سیستم‌عامل

June 24, 2015
21:12 چهارشنبه، 3ام تیرماه 1394
کد خبر: 71407

iOS 9 ابزارهای کاربردی را به‌صورت خودکار پاک می‌کند

چند هفته قبل در کنفرانس سالانه WWDC 2015 سیستم‌عامل iOS 9 اپل به صورت رسمی معرفی شد و مدیران شرکت اعلام کردند که از پاییز امسال کاربران جهانی می‌توانند به صورت رایگان آن را روی دستگاه‌های خود به‌روزرسانی کنند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، تردیدی نیست که اپل قصد دارد برای نسخه جدید سیستم‌عامل محبوب خود بیش از پیش شفاف‌سازی کند. پذیرش عمومی از سوی کاربران جهانی در صورت اتفاق می‌افتد که قابلیت‌های جدید پاسخگوی نیاز کاربران باشد و یک سیستم عامل موبایلی نوآورانه ارایه شود.

اگر صاحب گوشی هوشمند آیفون باشید به خوبی می‌دانید که به‌روزرسانی سیستم‌عامل شما به iOS 8 چه مشکلاتی را به همراه داشت. این اقدام نیازمند حافظه خالی 6 گیگابایتی بود همین مسئله باعث شد بسیاری از کاربران اپل نتوانند نسخه مذکور را در اختیار بگیرند.

در کنار این مسئله برخی حفره‌های امنیتی وجود داشت که باعث کاهش سرعت سازگاری با کاربران شد و در نهایت اپل تصمیم گرفت برای iOS 9 این مشکلات را برطرف کند.

هم‌اکنون نسخه بتا iOS 9 عرضه شده است و بر اساس بررسی‌های انجام شده روی آن گفته می‌شود که اگر گوشی شما فضای کافی برای نصب سیستم عامل جدید را نداشته باشد، اپل به صورت خودکار برخی ابزارهای کاربردی شما را پاک می‌کند و البته قول می‌دهد که تمام آنها با پس از به‌روزرسانی سیستم‌عامل به صورت خودکار نصب کند.

این کار در ابتدا کمی غیرمنطقی به‌نظر می‌رسد. اما در واقع تنها راه مطمئن برای افزایش ظرفیت داخلی گوشی است تا بتوان نسخه جدید سیستم‌عامل را نصب کرد. در دستگاه‌هایی که امکان استفاده از حافظه‌های اضافی برای آنها وجود ندارد، گزینه‌های کمتری برای این کار موجود است و البته اپل هرگز اطلاعات شخصی کاربران را پاک نمی‌کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.