تلفن همراه

گوشی

June 25, 2015
8:42 پنجشنبه، 4ام تیرماه 1394
کد خبر: 71413

اپل تا سال 2018 آیفون خمیده خواهد ساخت؟

شرکت‌های بزرگ کره‌ای تامین کننده‌ی نمایشگرهای اپل مشغول کار روی پنل‌های منعطف OLED برای آیفون آینده هستند.
 
این احتمال که اپل برای آیفون‌های آینده‌ی خود به سراغ صفحه‌نمایش‌های منعطف برود اخیرا پررنگ‌تر شده و توجه زیادی به آن پرداخته می‌شود، چرا که تولیدکنندگان بزرگ کره‌ای قصد دارند این شرکت بزرگ آمریکایی را برای انجام این کار متقاعد کنند.
 
بر اساس یک منبع صنعتی، اپل به طور جدی به‌کارگیری صفحه نمایش‌های OLED در خط تولید پرچم‌دارش را در نظر گرفته است. این صفحه نمایش‌ها نقاط ضعف موجود در صفحه‌نمایش‌های کنونی اپل مثل اشباع رنگ، دقت و میزان روشنایی را در رفع می‌کنند.
 
این منبع اضافه کرد که اگر اپل یک آیفون با صفحه‌نمایش منعطف OLED تولید کند، می‌تواند بازار بسیار بزرگ و سودمندی را ایجاد کند، زیرا اپل هنوز از این فناوری در پرچم‌داران خود استفاده نکرده است.
در حال حاضر این شرکت تنها برای ساعت هوشمند‌اش از صفحه‌نمایش OLED استفاده کرده است که پنل آنها توسط دو شرکت ال‌جی و سامسونگ تامین می‌شود.
 
منبع مذکور عنوان کرد: «با توجه به این که تامین‌ کنندگان نمایشگرهای اپل روی صفحه‌ نمایش‌های OLED برای این شرکت کار می‌کنند، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که اولین آیفون خمیده در سال 2018 میلادی معرفی شود.»
 
علاوه بر این، LG Display، یکی از شاخه‌های شرکت ال‌جی با تمرکز بر تولید نمایشگر و بزرگ‌ترین تامین کننده‌ی نمایشگر برای اپل، قصد دارد خط تولید LCD یکی از کارخانه‌های خود را متوقف کرده و به جای آن OLED تولید کند تا به این ترتیب ظرفیت سالانه‌ی تولید نمایشگرهای OLED را افزایش دهد. 
 
اپل همیشه عادت دارد تا زمان جا افتادن و بلوغ یک فناوری نوین صبر کند تا ارزش آن برای مصرف‌کننده ثابت شود. با توجه به این نکته، گرچه احتمال این که یک آیفون خمیده تولید کند کم است، اما می‌تواند از نمایشگرهای OLED منعطف به خاطر مزیت‌های دیگرش از قبیل باریکی و استحکام بهره بگیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.