تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

June 26, 2015
23:09 جمعه، 5ام تیرماه 1394
کد خبر: 71458

رشد سریع بازار ابزارهای پوشیدنی

پیش‌بینی می‌شود بازار جهانی ابزارهای پوشیدنی تا سال 2019به طور میانگین سالانه 35 درصد رشد کند.
ابزارهای پوشیدنی با اینکه در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده و به همین دلیل بازار پر رونقی دارند، اما همچنان با یک مانع بزرگ در برابر رقبایی مانند موبایل‌های هوشمند و تبلت‌ها مواجه هستند؛ در واقع بسیاری از کاربران و خریداران معتقدند که استفاده از ابزارهای پوشیدنی مانند موبایل‌ها و تبلت‌ها ضروری نیست. 
 
در حال حاضر اغلب دستگاه‌های پوشیدنی نیاز دارند که برای اغلب کاربری‌هایشان با یک موبایل هوشمند یا تبلت مرتبط باشند. این در حالی است که ابزارهای پوشیدنی همچنان از کمبود آگاهی مردم و مصرف‌کنندگان رنج می‌برند، چون بسیاری از افراد هنوز نمی‌دانند که یک ابزار پوشیدنی واقعا چطور می‌تواند برای آنها سودمند و مفید باشد.
 
در گزارشی که اخیرا موسسه تحقیقاتی BI Intelligence منتشر کرده است، سهم محصولات مختلف از بازار ابزارهای پوشیدنی و میزان تمایل افراد به خرید آنها مورد بررسی قرار گرفته‌اند. این گزارش همچنین به چگونگی رشد بازار جهانی ابزارهای پوشیدنی و بررسی دلایل حاکمیت ساعت‌های هوشمند بر این بازار پرداخته است.
 
این گزارش اما به طور کلی نشان از رشد سریع بازار ابزارهای پوشیدنی دارد. پیش‌بینی می‌شود که بازار جهانی ابزارهای پوشیدنی در طول پنج سال آینده منتهی به سال 2019 با متوسط نرخ رشد سالانه 35 درصدی رشد می‌کند. این گزارش نشان می‌دهد که در نهایت میزان صادرات جهانی ابزارهای پوشیدنی از 33 میلیون دستگاه در سال 2014، به 148 میلیون دستگاه در سال 2019 خواهد رسید. ساعت‌های هوشمند همچنان پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین محصولات این بازار هستند و نبض این بازار را در اختیار دارند.
 
موسسه BI Intelligence تخمین زده است که صادرات جهانی ساعت‌های هوشمند در طول پنج سال آینده با متوسط نرخ رشد سالانه 41 درصدی رشد کرده و در نهایت تا پایان سال 2015، 59 درصد از کل بازار ابزارهای پوشیدنی هوشمند را به خودش اختصاص بدهد. این در حالی است که انتظار می‌رود این سهم در سال 2019 از 70 درصد هم بالاتر برود.  ساعت هوشمند اپل در این میان رشد قابل‌توجهی را در میان دیگر ساعت‌های هوشمند رقیب خواهد داشت. بر اساس این گزارش، ساعت اپل تا پایان سال 2015 سهم 40 درصدی از کل صادرات جهانی ساعت‌های هوشمند را در اختیار می‌گیرد و این سهم در سال 2017 به 48 درصد خواهد رسید.
 
  دستبندهای هوشمند تناسب اندام و دیگر ابزارهای پوشیدنی هوشمند مانند عینک‌های هوشمند هم همچنان طرفداران و مشتریان خاص خودشان را دارند. این دستبندها به خاطر تمایل زیاد کاربران به پیگیری وضعیت سلامت و تناسب اندام‌شان این روزها حسابی پر فروش هستند و انتظار می‌رود تا پایان سال 2015 سهم 36 درصدی از کل بازار جهانی ابزارهای هوشمند را در اختیار بگیرند. این در حالی است که انتظار می‌رود این سهم در سال‌های آینده و رقابت با محصولات دیگر کمتر شده و در سال 2019 به 20 درصد برسد. بسیاری معتقدند بزرگ‌ترین رقیب دستبندهای هوشمند تناسب اندام حالا ساعت‌های هوشمند هستند. 
 
در حال حاضر اپل و گوگل هر دو در بازار ساعت‌های هوشمند هستند و سهم قابل توجهی از این بازار را در اختیار دارند. این دو شرکت همچنین بیشترین سهم را از بازار تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند هم در اختیار دارند. از آنجا که این دو پلت‌فرم بیش از 90 درصد از بازار کل پلت‌فرم‌های موبایل را در اختیار دارند، بسیاری از کاربران موبایل علاقه دارند که از ابزارهای پوشیدنی مبتنی بر یکی از این پلت‌فرم‌ها استفاده کنند.
 
 
     
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.