تلفن همراه

گوشی

June 28, 2015
10:02 یکشنبه، 7ام تیرماه 1394
کد خبر: 71511

هوگو بارا در خصوص ورود شیائومی به بازارهای مختلف توضیح می دهد

Hugo Barra، معاون ارشد بخش بین الملل در کمپانی نوپا و چینی شیائومی، اخیرا دوباره در مصاحبه های Re/code حضور یافته و در خصوص برنامه های بلند مدت کمپانی یاد شده برای حضور در بازارهای مختلف، از جمله ایالات متحده صحبت کرده است.
 
در این مصاحبه، در خصوص موارد بسیار سخن گفته شد، از تجارت موبایل های ارزان قیمت شیائومی گرفته تا اینکه اکنون این استارتاپ، مشتری سوم کمپانی سازنده بزرگ چیپست موبایل، به نام کوالکام محسوب می گردد.
 
 
همانگونه که گفتیم، شیائومی سومین مشتری بزرگ شرکت کوالکام محسوب می شود که همین امر، نکته ی بسیار جالبیست زیرا بسیاری از شرکت های بزرگ و قدیمی تر حوزه موبایل نیز چیپست های خود را از طریق همین سازنده تامین می کنند. از سوی دیگر آقای بارا عنوان می کند که چرخه بروز رسانی موبایل های شیائومی، دوره ای ۱۸ ماهه دارند که از سایر سازندگان (۱ سال) مدت زمان بیشتری محسوب می شود.
 
وی سپس ادامه می دهد که موبایل های شیائومی در نهایت وارد بازارهای دیگر نظیر ایالات متحده هم خواهند شد اما هنوز تاریخ دقیقی برای این موضوع مشخص نگشته. این شرکت اکنون با Mi.com، محصولات جانبی نظیر پاوربانک، دستبند سلامتی و محصولات دیگری را در اروپا و آمریکا به فروش می رساند که همین امر می تواند به عنوان یک شروع قلمداد گردد. بارا می گوید در حال حاضر پروژه ی فعالی برای آوردن موبایل های خود به اروپا و آمریکا نداریم.
 
Walt Mossberg از بارا می پرسد که چه موضوعی ورود به بازار آمریکا را سخت تر کرده و بارا نیز پاسخ می دهد که بازار این کشور، همانند چین و هند قیمت-محور نیست زیرا اپراتورها، موبایل ها را به کاربران داده و همه هزینه را نیز به شکل یکجا از آنها دریافت نمی کنند. در نتیجه شیائومی برای موفقیت در آمریکا، نیازمند یک مذاکره پویا با اپراتورهاست.
 
وی همچنین معتقد است که شیائومی باید در آمریکا و کشورهای دیگری که بعدا قصد ورود به آنها را دارد، از مرکز خدمات برخوردار شود تا در صورتی که کاربران با موبایل خود به مشکل خوردند و حتی در صورتی که به آن آسیب وارد کردند، بتوانند به راحتی به آن مرکز مراجعه کرده و محصول خود را تعویض یا تعمیر کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.