لبه تکنولوژی

June 29, 2015
11:36 دوشنبه، 8ام تیرماه 1394
کد خبر: 71537

خودروهای بدون راننده گوگل راهی خیابانها شدند

خودروهای بدون راننده گوگل راهی خیابانها شدند تا یکی از هیجان انگیزترین ایده های یک قرن اخیر رنگ واقعیت به خود بگیرد.
گوگل به تازگی خودروهای بدون راننده خود را راهی خیابانهای «مانت ویو» کالیفرنیا کرده تا حالا عملکرد آنها را در میان مردم و زندگی روزمره آنها مورد بررسی قرار دهد.
 
البته مهمترین نکته ای که درخصوص این نوع خودروها به چشم می آید سرعت بسیار کم آنهاست!
 
این خودروها که آخرین مدل پیش ساخته خودروهای خودکار و بدون راننده گوگل به شمار می آیند ۴۰ کیلومتر بر ساعت سرعت داشته و به دلیل ظاهر نسبتا متفاوتی که با سایر خودروها دارند نیز مورد توجه مردم این منطقه قرار گرفته اند.
 
البته گوگل برای اینکه واکنش مردم به توسعه این فناوری جدید را مورد ارزیابی دقیق قرار دهد پایگاه اینترنتی را به دریافت نظرات و شکایتهای احتمالی اختصاص داده است.
 
در عین حال گوگل قطعات ویدئویی نیز در این پایگاه اینترنتی قرار داده تا نشان دهد تازه ترین مدل این خودروها که اکنون راهی خیابانها شده اند تا چه حد ایمن تر و هوشمندتر شده اند.
 
به عنوان مثال این خودروها قابلیت شناسایی دقیق دوچرخه سواران را داشته و در عین حال می دانند که با نزدیک شدن به پروژه های ساختمان سازی پیش رو که ممکن است با خیابان و جاده ارتباط داشته باشند چگونه تغییر مسیر دهند.
 
حتی این خودروها می دانند که در حین نزدیک شدن به سایر خودروهایی که به طور غیرمعمول پارک شده اند چه واکنشی نشان دهند.
 
با این حال بسیاری از مردم عادی مانت ویوو ضمن شکایت نسبت به سرعت بسیار کم این خودروها خواستار افزایش سرعت آنها شده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.