سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 29, 2015
11:44 دوشنبه، 8ام تیرماه 1394
کد خبر: 71538

ایسوس سرورهای مبتنی بر پلتفرم Cavium ThunderX را معرفی کرد

ایسوس به عنوان یکی از معروف‌ترین برندهای تولید‌کننده مادربورد، تنوع بسیاری در پیاده‌سازی انواع پلتفرم ها و فناوری‌ها دارد و کاربران با نیازهای مختلف به راحتی می‌توانند به سراغ مدل‌ها و سری های متعدد مادربوردهای ایسوس بروند.
ایسوس در حوزه مادربوردهای سرور نیز تا کنون پیشتاز و قدرتمند عمل کرده و به تازگی مادربوردهای سرور جدید خود مبتنی بر پلتفرم Cavium ThunderX  را به نمایش گذاشت که این محصولات جهت دستیابی به نهایت عملکرد، گسترش‌پذیری و افزایش کاربری در پایگاه های داده و اجرای محاسبات سنگین برای محیط‌های کاری کوچک و متوسط طراحی شده‌اند.
 
مادربوردها و سرورهای مبتنی بر ThunderX شرکت ایسوس جزء بهترین‌ها  در رده سرورهای دو سوکته در پردازش های ابری و بنچمارک‌های HPC شناخته شده‌اند. پلتفرم های ARM شرکت ایسوس با بهره‌گیری از قطعات و تجهزات با کیفیت، بهترین عملکرد را در شرایط سخت ارائه میدهند.
 
طبق اظهارات شریک تجاری Cavium، مدیرکل بخش مرتبط با سرورهای ایسوس، آقای رابرت چین: "ایسوس از جایگاهی قدرتمند، مطمئن و ویژه‌ای در حوزه سرورها برخوردار است. ما مفتخریم که با همکاری Cavium توانسته‌ایم به کاربران خود سیستم‌های ThunderX ARM را با استفاده از عملکردی بینظیر و مصرف بهینه انرژی ارائه دهیم."
 
گوپال هدج، معاون و مدیرکل بخش پایگاه‌دادهCavium  نیز اعلام کرد: پیاده‌سازی دو سوکت روی مادربوردها، افزایش کارایی، سخت‌افزارهای شتاب دهنده مجتمع، منجر به افزایش تمایل و استقبال کاربران از پردازنده‌های TunderX ARM خواهد شد. ما از همکاری با ایسوس خرسندیم و از پشتیبانی این شرکت به عنوان یک نام پیشرو در زمینه نوآوری در طراحی سرورها استقبال می‌کنیم."
 
کارایی بسیار بالا و ترکیب بی‌نهایت برنامه‌ها
خانواده محصولات ThunderX در میان بهترین‌ پردازنده‌های 64 بیتی ARMv8 در پایگاه‌های داده و پردازش‌های ابری هستند. این پردازنده‌های قدرتمند علاوه بر پشتیبانی از پیکربندی یک و دو سوکته، می‌توانند پهنای باند و حجم بالایی از فضای ذخیره‌سازی را تضمین کنند.
 
سرورهای ایسوس مبتنی بر ThunderX با نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های متعددی در زمینه‌های محاسبات، شبکه و امنیت سازگار هستند. به علاوه این پلتفرم همچنین برای اجرای نرم افزارهایی مانند Ceph ، برنامه‌های محاسبات ابری، انتقال فایل‌های سنگین و برنامه‌های تحت وب بهینه سازی شده است.
 
طراحی بهینه ، جریان هوای بدون مانع، حداکثر خنک کنندگی و کنترل فن ها:
سرورها و مادربوردهای مبتنی بر ThunderX ARM، به دقت برای پیکربندی‌های رک مونت بهینه شده‌اند که نیازمند بهترین راه حل‌های حرارتی ممکن هستند. سرورهای ایسوس بدون هرگونه کابل‌کشی بیهوده و اضافی، با استفاده از جریان هوایی مستقیم به خوبی حرارت را دفع می‌کنند.
 
امکان کنترل فن‌های مادربوردهای سرور ایسوس و بر اساس نیاز کاربر وجود دارد و دو گزینه خودکار و دستی برای کنترل فن‌های این مادربوردها در نظر گرفته شده است. در حالت خودکار، دمای پردازنده با سنسورهای بسیار دقیق به دقت رصد شده و سرعت فن‌ها با توجه با میزان فشار کار پردازنده تغییر می‌کند. از سوی دیگر در حالت دستی، کاربر در تصمیم گیری سرعت و کنترل فن ها کاملاً آزاد است و با توجه به نوع فعالیت و نیا خود تنظیمات دلخواه را پیاده سازی می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.