فناوری اطلاعات

June 29, 2015
12:10 دوشنبه، 8ام تیرماه 1394
کد خبر: 71546

تحقق وعده های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ پرداخت 12 میلیارد تومان وام وجوه اداره شده به بیش از 40 شرکت عضو سازمان نصر

بیش از 40 شرکت عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، موفق به دریافت تسهیلات از محل وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شدند. ارزش کلی وام پرداخت شده در این مرحله 12 میلیارد تومان برآورد شده است.

پس از اینکه در جلسه دید و بازدید عید نوروز وزارت ارتباطات، ناصرعلی سعادت رئیس سازمان نصر کشور از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عیدی بخش خصوصی را درخواست کرد، نزدیک به سه ماه می گذرد. در این مدت با پیگیری های مداوم سازمان نصر کشور و همکاری نزدیک با کمیته های بررسی وام وجوه اداره شده و دستور شخص وزیر، بیش از 40 تقاضای مطرح شده به ارزش کلی 12 میلیارد تومان پذیرفته شده و شرکت های درخواست کننده به بانک عامل معرفی شدند.

رئیس سازمان نصر کشور با ابراز خوشحالی، اقدام وزارتخانه در خصوص رسیدگی به این مسئله را مورد تقدیر قرار داد و افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بهمن ماه سال گذشته فراخوانی برای متقاضیان دریافت تسهیلات از محل وجوه اداره شده منتشر کرد و به دنبال آن بسیاری از اعضای سازمان و شرکت های فعال در حوزه ICT اقدام به ثبت درخواست خود کردند. اکنون پس از پیگیری های مداوم و انجام مراحل مختلف ارزیابی با مشارکت سازمان، بیش از 40 پرونده بررسی شده به تایید رسیدند و وام های آنها آماده پرداخت است.

سعادت با اشاره به تجربه موفقی که طی همکاری کارشناسان سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با کارگروه های بررسی وام وجوه اداره شده در وزارت ICT ایجاد شده است، افزود: سازمان نصر کشور با حضور در 29 استان و قریب به 12 هزار عضو آمادگی دارد تا به طور رسمی مسئولیت و هزینه تمامی مراحل کار از زمان ارائه درخواست تا بررسی کارشناسی طرح ها را بر عهده بگیرد و پاسخگوی متقاضیان وام از محل تسهیلات وام وجوه اداره شده که همگی از اعضای سازمان هستند، خواهد بود.

رئیس سازمان نصر کشور، با تاکید بر اینکه به موجب این پیشنهاد مسئولیت کارشناسی اعطای وام ها از دولت به بخش خصوصی منتقل خواهدشد، افزود: سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور تنها در بخش ارزیابی، تقاضاها را مورد بررسی کارشناسی قرار می دهد و نظر خود را به طور رسمی اعلام می کند. در نهایت طبق قانونی این دولت است که تصمیم می گیرد وامی را به شرکتی پرداخت کند یا خیر. با توجه به اینکه درخواست کنندگان وام از محل وجوه اداره شده وزارت ارتباطات به موجب قانون اعضای سازمان نصر کشور هستند، کارشناسان مورد تایید با اشراف کامل نسبت به حوزه، تقاضای آنها را مورد بررسی قرار می دهند و در صورت بروز اختلاف نظر یا هرگونه اعتراضی به جای دولت، صنف پاسخگوی صنف خواهد بود.

سعادت با تاکید بر اینکه همکاری نزدیک سازمان نصر کشور با وزارت ارتباطات موجب شد، مسئله پرداخت وام وجوه اداره شده پس از دو سال بار دیگر به جریان بیفتد، یادآور شد: پتانسیل و توان کارشناسی سازمان نصر در همین دوره نیز به اثبات رسیده و شاهدی است بر تایید اظهارات مقام معظم رهبری در قانون سیاست های اقتصاد مقاومتی در خصوص واگذاری کار مردم به مردم.   

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با ابراز خوشحالی از اینکه تجربه موفق دور اول اعطای وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات را تشویق به اعلام فراخوان دور دوم کرده است، گفت: اکنون شرکت های متقاضی در صورت داشتن شرایط لازم می توانند از تاریخ ششم تا بیستم تیر ماه درخواست خود را به معاونت فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه کنند.

از جمله مدارک مورد نیاز متقاضیان وام وجوه اداره شده شامل طرح کامل کسب و کار، برآورد بازار، تحلیل رقبا، ارائه طرح فروش محصول، نحوه درآمدزایی، لیست همکاران و تجهیزات موردنیاز، برآورد هزینه آنها و همینطور مشخصات فنی دقیق دستاوردهای طرح به شمار می رود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.