بازی

فناوری اطلاعات

June 29, 2015
12:14 دوشنبه، 8ام تیرماه 1394
کد خبر: 71547

سرعت دانلود از شبکه پلی‌استیشن با کاهش شدید مواجه شد

براساس گزارش‌های منتشر شده از سوی کاربران شبکه پلی‌استیشن (PlayStation Network) سرعت دانلود از این شبکه بسیار کاهش پیدا کرده و به دوران Dial-Up رسیده است!
 
برخی از کاربران اروپایی شبکه پلی‌استیشن به این موضوع اشاره کرده‌اند که سرعت دانلود از این شبکه بسیار کاهش پیدا کرده است. پس از منتشر شدن این خبر، کاربران دیگری از نقاط مختلف اروپا هم به این مشکل اشاره کردند. این مشکل درحالی رخ داد که بازی «بتمن: شوالیه آرکام» به تازگی عرضه شده و خیلی‌ها قصد دانلود آن را دارند. براساس گفته‌های یکی از کاربران، دانلود آپدیت روز اول این بازی که 3.5 گیگابایت حجم دارد، بیش از 12 ساعت طول می‌کشد. با توجه به زیاد شدن شکایت کاربران از افت سرعت شبکه پلی‌استیشن، سونی اعلام کرد که درحال بررسی این موضوع است و به‌زودی این مشکل را برطرف می‌کند.
 
 
لازم به‌ذکر است که شبکه پلی‌استیشن از جمله شبکه‌های آنلاین آسیب‌پذیر دنیا به ‌حساب می‌آید که چندبار به‌صورت جدی هک شده است. در پی این هک‌ها، شبکه پلی‌استیشن برای مدت زمان زیادی از دسترس خارج شد و کاربران به‌ آن دسترسی نداشتند و همچنین اطلاعات آنها هم توسط هکر‌ها دزدیده شد. البته شبکه پلی‌استیشن برای تغییرات کوچک هم از طرف سونی برای ساعت‌ها از دسترس کاربران خارج می‌شود.
 
از سوی دیگر شبکه آنلاین ایکس‌باکس که ایکس‌باکس لایو نام دارد، از امنیت بیشتری برخودار است و کیفیت بهتری را به کاربرانش ارایه می‌‌کند. کمتر پیش‌ می‌آید که این شبکه برای تغییرات از دسترس خارج شود و به‌همین دلیل کاربران به راحتی می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. موفقیت شبکه ایکس‌باکس لایو باعث شده که این شرکت به تازگی این شبکه را برای ویندوز 10 و ویندوز موبایل هم عرضه کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.