تلفن همراه

گوشی

July 2, 2015
10:53 پنجشنبه، 11ام تیرماه 1394
کد خبر: 71637

احتمالا آیفون 6 اس به چیپ قوی‌ و پرسرعت کوالکام برای LTE مجهز می‌شود

اگرچه به نظر می‌رسد آیفون 6S از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به آیفون 6 دارد، اما حال بر اساس اطلاعات فاش شده احتمالا این گوشی هوشمند از برد متفاوتی بهره خواهد برد و مودم LTE سریع‌تری در آن استفاده خواهد شد.
 
به نظر می رسد این بار کمپانی اپل تمامی تغییرات خود را در قطعات و اجزای گوشی‌های آیفون اعمال می‌کند و احتمالا شاهد تغییرات ظاهری زیادی در آیفون 6 اس نباشیم. بر اساس گزارشات اخیر، اپل در آیفون 6S یک چیپ پرسرعت LTE کوالکام تعبیه خواهد کرد.
 
اخیرا یک تصویر از برد داخلی آیفون جدید منتشر شده که در آن علاوه بر قطعات دیگر، یک چیپ کوالکام با سریال MDM9635M LTE مشخص است. بر اساس این تصویر و چیپ جدید، کارشناسان متوجه شدند که آیفون 6S که به این چیپست قوی‌تر برای پشتیبانی از LTE مجهز شده، مصرف انرژی کمتر و سرعت انتقال اطلاعات بالاتری خواهد داشت. در گوشی‌های آیفون 6 و آیفون 6 پلاس چیپ LTE با سریال 9X25 تعبیه شده بود که حال سریال چیپ موجود در آیفون جدید 9X35 است.
 
این چیپ در حال حاضر در گوشی‌ گلکسی اس 5 سامسونگ قرار دارد که سرعت ۳۰۰ مگا بیت بر ثانیه را فراهم می‌کند. آیفون 6 و آیفون 6 پلاس به چیپی مجهز شده‌اند که سرعت ۱۵۰ مگا بیت بر ثانیه‌ای را ارائه می‌کند. البته همواره سرعت اسمی با سرعت واقعی که دریافت می‌کنیم متفاوت است، از این‌رو به دلیل وجود محدودیت‌های شبکه‌ای اپراتورها، احتمالا کاربران آیفون جدید سرعت بالاتر از ۲۲۵ مگا بیت بر ثانیه را دریافت نکنند. 
 
سرعت آپلود نیز با این چیپ به ۵۰ مگا بیت بر ثانیه خواهد رسید اما این سرعت دانلود است که برای کاربران اهمیت بسیاری دارد.  زیرا معمولا کاربران به دانلود کردن فایل‌ها، وب گردی و استریم می‌پردازند به همین دلیل سرعت دانلود بیشتر از سرعت آپلود اهمیت دارد. امروزه کمتر اپراتورهایی در دنیا وجود دارد که از LTE cat 6 بهره ببرند اما اگر اپراتوری از این تکنولوژی پشتیبانی کند، سرعت تا ۳۰۰ مگابیت خواهد رسید.
 
این مودم که سال گذشته توسط کوالکام معرفی شده، علاوه بر سرعت بسیار بالا، در کاهش مصرف باتری نیز بسیار موثر است. البته با در نظر گرفتن این موضوع، اطلاع داریم که iOS 9 نیز نقش بسزایی در کاهش مصرف باتری خواهد داشت. این نسخه‌ از آی‌اواس به قابلیت Low Power Mode مجهز شده که با فعال کردن آن، مصرف باتری به شدت کاهش می‌یابد. این قابلیت برخی عملکرد‌های نرم افزاری را به این منظور غیرفعال می‌کند. همچنین بنچمارک iOS 9 نیز نشان می‌دهد که در کاهش مصرف باتری، پردازنده‌ی آیفون نیز نقش دارد. 
 
بنا بر اطلاعات مذکور، به نظر می‌رسد آیفون 6s از سرعت بسیاری بالای LTE برخوردار خواهد شد که اگرچه بسیاری از کاربران احتمالا از این قابلیت بی‌بهره خواهند ماند، بنابراین قابلیت کاهش مصرف باتری چیپ LTE جدید نظر بسیاری از افراد را جلب خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.