سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

July 2, 2015
11:16 پنجشنبه، 11ام تیرماه 1394
کد خبر: 71639

آیا مایکروسافت شیشه عمر ویندوزفون را می‌شکند؟

سال 2013 کمپانی مایکروسافت با هدف توسعه‌ی گوشی‌های ویندوزفونی لومیا، خط تولید گوشی‌های هوشمند نوکیا را خریداری کرد. اما چند وقتی است اخبار ضد و نقیض مبنی بر پشیمانی ردموندی‌ها نسبت به این موضوع شنیده می‌شود که برای ادامه کار نا امید شده‌اند.
 
شایعات زیادی وجود دارد که طی هفته‌ی جاری مایکروسافت سرمایه‌گذاری خود در بخش عمده‌ای از نوکیا را کاهش خواهد داد و این موضوع در ادامه‌ی هشدار ردموندی‌ها به سرمایه‌گذاران درباره‌ی وضعیت خطرناک بخش گوشی‌های هوشمند خود باز می‌گردد. ماه آوریل سال جاری میلادی اعلام شد سهم ویندوزفون از بازار کمتر از مقدار سرمایه‌گذاری در آن بوده است.
 
23 آوریل، مایکروسافت بیانیه‌ی زیر را در اختیار SEC (کمیسیون امنیت و تبادل اطلاعات آمریکا) قرار داده است:
 
عدم تحقق نقدینگی مورد نظر در آینده، کاهش نرخ رشد حجم تولید آتی یا افزایش نرخ تخفیف مطابق با ریسک فروش به کار رفته برای تخمین ارزش واقعی و منصفانه واحد گزارش Phone Hardware می‌تواند به تعیین اختلال تعدیل مورد نیاز و تامین مواد نسبت به درآمدها منجز شود.
تصاحب نوکیا یکی از آخرین اقدامات مهم مدیر عامل سابق مایکروسافت یعنی استیو بالمر بود که به منظور ورود جدی این کمپانی نرم‌افزاری به بازار گوشی‌های موبایل صورت گرفت که به نظر می‌رود ساتیا نادلا کاملا با آن مخالف است.
 
گزارش‌های حاکی از آن است که میکروسافت می‌تواند معامله با نوکیا را فراموش کند که تا همین امروز 7.9 میلیارد دلار برای ردموندی‌ها آب خورده است. وقتی مایکروسافت سال 2013 با مبلغ اولیه 5.5 میلیارد دلار خرید نوکیا را قطعی کرد (ما به التفاوت قیمت خرید و دارایی‌های ثابت) که به نظر می‌رسد در حال حاضر به مقداری کمتر از ارزش واقعی خود رسیده است.
 
کاهش بهای اسمی سهام تا این حد می‌تواند شکستی بزرگ برای مایکروسافت باشد. انحلال کل بخش موبایل یا فروش باقی‌مانده‌ی سهام موضوعی است که هنوز ردموندی‌ها درباره‌ی آن به جمع‌بندی نرسیده‌اند.
 
نظر شما درباره‌ی تصمیم مایکروسافت چیست؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.