تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

July 2, 2015
13:15 پنجشنبه، 11ام تیرماه 1394
کد خبر: 71643

iOS 8.4 سه ساعت بعد از عرضه جیلبریک شد /چهار دلیل برای جیلبریک iOS 8.4

چند ساعت بعد از آن‌که اپل iOS 8.4 ‌را عرضه کرد، تیم‌ تازه‌کاری با نام PP، جیلبریک این نسخه از iOS را برای علاقه‌مندان عرضه کرده است. بسیاری بر این باورند که تیم PP روش جیلبریک iOS 8.4 را از تیم TaiG ربوده و آن را زودتر از آن‌ها ‌در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.
 
بعد از ارایه‌ی چندین نسخه از iOS، این اولین بار است که شانس جیلیبریک خیلی زودتر از آن چیزی که کاربران انتظارش را داشتند، در اختیارشان قرار گرفته است. جالب است بدانید جیلبریک iOS 8.3 همین چند هفته پیش ارایه شده بود. احتمالا اپل برای مقابله با این وضعیت iOS 8.4 را کمی زودتر از موعد مقرر، عرضه کرده است. 
اگر از علاقه‌مندان جیلبریک دستگاه‌های‌تان هستید، همین حالا بهترین زمان برای این‌کار به‌نظر می‌رسد. از طرفی در حال نزدیک شدن به زمان عرضه‌ی iOS 9 هستیم و از طرفی دیگر می‌توانید از قابلیت‌های آی‌فون یا آی‌پدتان در این دو ‌ماه نهایت لذت را ببرید. 
در این مقاله قصد داریم در قالب چند دلیل جالب شما را در جریان این‌که چرا الان می‌تواند بهترین زمان ممکن برای جیلبریک دستگاه‌تان باشد، ‌قرار دهیم. اگر علاقه‌مند به جیلبریک باشید؛ شاید این ایده‌ها تصمیم شما برای جیلبریک iOS 8.4 را قوی‌تر کند. 
 
امکان شخصی‌سازی فوق‌العاده
بدون شک یکی از دلایل‌ اصلی برای جیلبریک آی‌فون یا آی‌پد می‌تواند امکان استفاده از برنامه‌های شخصی‌سازی ظاهری در این دستگاه‌ها باشد. امکانی که اپل هیچ‌وقت در موردش به کاربران‌اش احترام نگذاشته است! 
بعد از جیلبریک دستگاه خود می‌توانید برنامه‌های پیش‌فرض برای اجرای فایل‌های مختلف را تغییر دهید، آیکون برنامه‌ها را مخفی کنید، دسترسی‌های مرکز کنترل را تغییر دهید یا در نهایت تمام حس و حال ظاهری آی‌فون یا آی‌پدتان را  تغییر دهید. 
 
یکی دیگر از محبوب‌ترین دلایل جیلبریک امکان استفاده از برنامه‌های پولی ‌صورت رایگان است. برای غارت برنامه‌های پولی AppStore می‌توانید از برنامه‌ی Installous در دستگاه جیلبریک شده‌تان‌ استفاده کنید. 
دیگر دلیل محبوب برای جیلبریک، حذف برنامه‌ی Newsstand است. با ترفندی که در یکی از برنامه‌های تغییر ظاهر وجود دارد، می‌توانید این برنامه را دور بزنید و از شر آن خلاص شوید. 
واقعا دل‌تان نمی‌خواهد آیکون‌های بی‌مصرف مرکز کنترل گوشی را با آیکون برنامه‌های دل‌خواه‌تان تعویض کنید؟ برای این تعویض هم ترفندی وجود دارد.  
 
افزایش امکانات
نه‌‌تنها جیلبریک باعث می‌شود تا بتوانید امکان شخصی‌سازی فوق‌العاده‌ای روی دستگاه‌تان داشته باشید بلکه به شما امکان می‌دهد تا از حداکثر امکانات موجود در دستگاه بهرمند شوید. هم‌چنین امکانی وجود دارد که در کی‌بورد، ‌با توجه به روشن یا خاموش بودن Caps Lock، حروف را در حالت بزرگ یا کوچک روی کلید‌های کی‌بردتان داشته باشید. 
 
همچنین امکانی با نام BetterPowerDown برای این جیلبریک درنظر گرفته شده است. با استفاده از آن می‌توانید گزینه‌های مثل Restart، Respring (ریفرش صفحه‌ی اصلی) را به منوی خاموش کردن دستگاه اضافه کنید. همچنین امکانی وجود دارد تا بتوانید هر نوع اطلاعات را به صفحه‌ی قفل خود اضافه و مشاهده کنید؛ بدون این‌که نیاز باشد قفل دستگاه‌تان را باز کنید. 
 
اتوماسیون
اگر چه امکان شخصی‌سازی و استفاده از امکانات اضافی می‌توانند دلایل خوبی برای جیلبریک باشند؛ یکی دیگر از دلایل محبوب امکان کنترل ساده دستگاه است. بسیاری از کاربران برای استفاده از این ویژگی‌ها ‌دستگاه‌های‌شان را جیلبریک می‌کنند. 
 
باز کردن برنامه‌ای خاص با سه بار فشردن کلید «خانه» (Home) یکی از این ویژگی‌های محبوب به‌حساب می‌آید. هم‌چنین امکان تعویض آهنگ با کلید‌های کنترل صدای دستگاه یا اجرای دستور یا بازکردن برنامه‌ای خاص در زمانی که شما برای دستگاه خود تعیین می‌کنید از جمله‌ی این امکانات هستند. 
احتمالا شما هم جز افرادی هستید که هنگام رفتن به تخت خود اقدام به بالا بردن صدای دستگاه می‌کنید تا صدای زنگ هشدار آن بتواند صبح‌ها شما را از خواب بیدار کند؛ یا صدای گوشی را در طول روز و در محل کار خود در حالت بی‌صدا قرار می‌دهید. اتوماسیون می‌تواند این وظایف را به عهده بگیرد تا اگر روزی فراموش کردید که صدای گوشی‌تان را کم و زیاد کنید، به‌صورت خودکار این تغییرات اعمال می‌شوند. 
 
استفاده از نهایت قابلیت‌های حس‌گر اثر انگشت
حس‌گر اثر‌انگشت در آی‌فون و آی‌پد به‌صورت پیش‌فرض برای باز‌کردن قفل دستگاه، خرید از فروشگاه اپل و  دانلود از AppStore کاربرد دارد. خوب است بدانید چند ترفند در دستگاه‌های جیلبریک شده وجود دارند که قابلیت‌های جدیدی را به حس‌گر اثر‌انگشت اضافه می‌کنند. 
 
برای مثال، برنامه‌ی BioLockdown این امکان را به کاربر می‌دهد تا برنامه‌های دل‌خواه یا تنظیمات آی‌فون و آی‌پدش را به کمک اثر انگشت خود باز کند. استفاده از این امکان زمانی جالب‌تر می‌شود که آی‌فون یا آی‌پدتان برای خاموش شدن تاییدیه‌ی اثر انگشت از شما می‌گیرد. این امکان برای زمانی که دستگاه شما به سرقت می‌رود، کاربرد دارد. 
همچنین برای بازکردن برنامه‌های مختلف می‌توانید از اثر انگشت‌های مختلف خود استفاده کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.