تلفن همراه

گوشی

July 5, 2015
10:41 یکشنبه، 14ام تیرماه 1394
کد خبر: 71712

پروژه مرموز خودروی اپل، باعث ایجاد مشکلات داخلی در این کمپانی شده است

در ماه ژانویه وال استریت ژورنال خبر داد که اپل، قصد ساخت یک خودرو الکتریکی را داشته و تیم کوک برای تحقیق این امر، تیمی متشکل از ۱۰۰۰ نفر را گرد هم آورده تا در نهایت، قادر گردد تبدیل به یک رقیب قدر برای کمپانی تسلا شود.
 
اکنون خبر می رسد که این شرکت، برای سرعت بخشیدن به این پروسه از مهندسان سایر بخش های خود نیز بهره برده و آنها را در تیم توسعه خودرو قرار داده، اما به تازگی همین امر تا حدی به سایر بخش ها فشار وارد نموده که باعث گشته مدیران ارشد قسمت های مختلف، نگرانی خود را از همین موضوع عنوان کنند.
 
وب سایت The Register در همین رابطه می گوید: «بر اساس گزارش افراد نزدیک به اپل، این شرکت به حدی مهندسان مشغول در بخش های مختلف را در قسمت خودروی خود به کار گرفته که همین موضوع باعث گشته تا مدیران سایر بخش ها، نگرانی خود را از کمبود نیروی فنی در بخش خود اظهار نمایند.»
 
منبع یاد شده اذعان دارد که می توان نتیجه گرفت برنامه های اپل برای بخش خودروی خود به حدی بلندپروازانه هستند که اکنون سایر قسمت ها با کمبود نیروی فنی و مهندسین مواجه شده اند.
 
پیشتر در خصوص اشخاصی که اپل برای مدیریت این پروژه در نظر گرفته شده بودند، برایتان نوشته ایم؛ برای مثال Marc Newson. حال به نظر می رسد تیم مدیریتی این بخش، از قبل نیز تکمیل تر شده که البته این موضوع نیز به هیچ عنوان باعث تعجب نیست، صرفا قطعیت ساخته شدن یک خودرو از سوی شرکت مورد بحث را بیشتر می کند.
 
باید دید در آینده چه اخباری در زمینه ساخته شدن خودروی مرموز از سوی اپل به گوش خواهد رسید؛ مدتی قبل نیز بلومبرگ گفته بود که اتومبیل الکتریکی این کمپانی تا سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه می شود، اتفاقی که البته حال بیشتر تحلیلگران باور دارند در این چهارچوب زمانی روی نخواهد نداده و به سال های بعدی کشیده خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.