تلفن همراه

گوشی

July 7, 2015
10:02 سه شنبه، 16ام تیرماه 1394
کد خبر: 71754

مدیر عامل سونی موبایل: بخش تلفن های هوشمند هرگز به فروش نمی رسد

Arabian Business یک مجله اقتصادی است که به شکل هفتگی در دبی منتشر می گردد. این مجله به تازگی با مدیر عامل بخش موبایل سونی، آقای Hiroki Totoki گفتگویی داشته؛ وی در این مصاحبه تاکید بسیاری نموده که شرکت ژاپنی، به هیچ عنوان قصد فروش بخش موبایل را نداشته و یا از این تجارت نیز خارج نخواهد شد.
 
در ابتدای سال میلادی جاری، شایعاتی رواج یافته بود مبنی بر اینکه سونی قصد دارد همانند بخش کامپیوترهای شخصی، قسمت موبایل را نیز به فروش برساند که اکنون Hiroki Totoki به شکل رسمی چنین شایعاتی را رد می کند.
 
در ماه های قبل از سوی رویترز خبر رسیده بود که کازو هیرای، مدیر عامل سونی به دنبال فروش و یا غیرفعال کردن کسب و کار موبایل است. در آن زمان حتی رویترز اذعان کرده بود که سونی برنامه مشخصی برای فروش بخش موبایل ندارد و یا شاید به طور کلی این تجارت را رها کند و هنوز هیئت مدیره این شرکت نتوانسته اند به یک تصمیم نهایی در این زمینه دست پیدا کنند.
 
بر اساس گفته های Totoki، منابع مختلف صرفا به دلیل زیان های سونی در بخش موبایل در سال ۲۰۱۴، به چنین نتیجه گیری هایی رسیده اند. آنگونه که Totoki می گوید، بخش اعظمی از زیان سال گذشته مربوط به همکاری سونی با اریکسون و نادیده گرفتن هزینه های همکاری با این شرکت بوده و ربطی به فروش مستقیم موبابل های سونی در سال ۲۰۱۴ نداشته؛ در واقع فروش موبایل خوب پیش رفته اما آمار ارائه شده نهایی برای سال ۲۰۱۴، به دلیل مشکلاتی که ذکر شد، یک زیان بزرگ را نمایانگر بوده اند.
 
وی همچنین باور دارد که فروش بخش کامپیوترهای شخصی به نام Vaio نیز باعث گشته چنین تفکری در خصوص بخش موبایل نیز رواج یابد. او می گوید باید در نظر گرفت که بخش موبایل بسیار با اهمیت تر از کامپیوترهای شخصی برای سونی است. Totoki همچنین اذعان داشته که موبایل های هوشمند اکنون بخشی جدایی ناپذیر از زندگی مدرن هستند و به همین دلیل نیز سونی تمایل دارد این قسمت را به اندازه کافی تجهیز کرده و به شدت در بازار اسمارت فون ها حضوری مستمر داشته باشد.
 
آقای Totoki در نهایت می گوید که مشتریان موبایل های هوشمند به دوربین، نمایشگر و کیفیت صوتی اهمیت ویژه ای می دهند و سونی نیز در این سه زمینه و به واسطه تکنولوژی های جدید، پیشرفت بسیار خوبی داشته است. وی سپس به بخش توسعه سنسورهای دوربین اشاره دارد و می گوید که همین قسمت، یکی از بارز ترین نمونه هایی است که به واسطه آن می توان گفت توسعه تکنولوژی در سونی جریان دارد.
 
وی در نهایت اذعان نمود که مجهز کردن و بازسازی بخش هایی از سونی تا پایان سال ۲۰۱۵ تکمیل می گردد و امیدوار است تا پایان سال ۲۰۱۶ نیز بتواند درآمدهای خود را به بالاترین سطح برساند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.