تحلیل بازار

تلفن همراه

سخت‌افزار

گوشی

July 9, 2015
2:59 پنجشنبه، 18ام تیرماه 1394
کد خبر: 71777

رشد 124 درصدی عرضه گوشی‌های هوشمند در پاکستان

در طول فصل نخست سال 2015 میلادی عرضه گوشی‌های هوشمند در کشور پاکستان نسبت به مدت مشابه سال قبل 124 درصد افزایش یافت و نسبت به فصل قبل از آن هم رشد 21 درصدی را تجربه کرد.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مرکز تحقیقاتی IDC در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که بازار پاکستان از ابتدای سال 2015 به بعد پویایی فراوانی را نشان داده است و کاربران در این کشور به صورت گسترده از خدمات 3G و 4G استقبال می‌کنند.

پاکستان از جمله کشورهایی است که هنوز تعداد زیادی از مردم آن از گوشی‌های معمولی استفاده می‌کنند و تا سال 2012 میلادی گوشی معمولی پرکاربردترین دستگاه الکترونیکی در این کشور بوده است. آمارهای موجود نشان می‌دهد در سال 2012 میلادی 93 درصد کاربران پاکستانی از گوشی معمولی استفاده می‌کردند و تا آن زمان هیچ شبکه مخابراتی برای ارایه خدمات مخصوص گوشی‌های هوشمند موجود نبود.

حتی آن دسته از کاربران پاکستانی که گوشی هوشمند داشتند نیز هیچ سرویس مخابراتی ویژه‌ای در اختیار نمی‌گرفتند و اینترنت موبایلی هم برای آنها ارایه نمی‌شد.

اما مرکز تحقیقاتی IDC در گزارش جدید خود توضیح داد که طی فصل نخست از سال 2015 میلادی 30 درصد از تمام دستگاه‌های الکترونیکی صادر شده به پاکستان را گوشی‌های هوشمند تشکیل دادند که این رقم از 25.3 درصد فصل گذشته و 14.7 درصد مدت مشابه سال قبل بیشتر بود.

این تغییر رویه باعث شد تا گوشی‌های هوشمند محبوبیت فراوانی نزد مردم پاکستان پیدا کنند و مرکز تحقیقاتی IDC بر اساس آن پیش‌بینی کند که تا سال 2017 میلادی تعداد گوشی‌های هوشمند در کشور پاکستان از گوشی‌های معمولی فراتر رود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.