تلفن همراه

گوشی

July 9, 2015
20:18 پنجشنبه، 18ام تیرماه 1394
کد خبر: 71792

_MG_8648-as-Smart-Object-1.jpg

گوشی Xperia Z3+ سونی مانند دیگر محصولات این شرکت حالت خودکار Superior را به صورت پیش‌فرض ارایه می‌دهد که به کمک آن محدودیت برای کیفیت تصاویر برداشته می‌شود و می‌توانید کیفیت عکس‌ها یا ویدیوها را به صورت دستی انتخاب کنید. حالت Superior Auto امکان می‌دهد که دوربین را با حسگر 8 تا 20.7 مگاپیکسلی مورد استفاده قرار دهید.

جست‌وجوگرهای اینترنتی

گوشی Xperia Z3+ با چند مرورگر اینترنتی ارایه می‌شود که مهم‌ترین آنها مرورگر پیش‌فرض سیستم‌عامل اندروید یعنی Chrome گوگل است و بسته به نیاز خود می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. مرورگر Chrome امکان انتقال اطلاعات بین جست‌وجوهای اینترنتی و حساب کاربری در گوگل را به راحتی فراهم می‌کند و قابلیت Data Saver در آن می‌تواند صفحات را کوچک کند تا با اندازه نمایشگر گوشی سازگار شود.

 

دیگر ابزارها

ابزار Calendar‌ قادر است تمام برنامه‌ریزی‌های شما برای قرارهای مختلف را تنظیم کند. در این ابزار می‌توانید صفحه مخصوص یک اتفاق جدید را باز کنید و اطلاعات را به آن بدهید تا بتوانید در زمان و ساعت مشخص پیام هشدار دهنده دراختیار بگیرید. ابزار Calendar‌ همچنین می‌تواند بر حسب اتفاقاتی که در صفحه شما روی فیس‌بوک می‌افتد هم اطلاع‌رسانی کند. شما به کمک این ابزار می‌توانید برای تعطیلات محلی در کشور و شهر خود برنامه‌ریزی جامع کنید و از اتفاقاتی که پیرامون‌تان رخ می‌دهد مطلع شوید.

ابزار Alarm & Clock قابلیت‌های مختلفی را برای ارسال پیام‌های هشدار دهنده ارایه می‌دهد که به کمک آن می‌توانید برای شرایط آب و هوایی، بیدار شدن از خواب، قرارهای ملاقات و … این پیام‌ها را در اختیار بگیرید. شما همچنین یک بخش ویژه برای تنظیم ساعت و تاریخ را در اختیار دارید که به کمک آن می‌توانید پیش‌بینی‌های هواشناسی برای روزهای آینده را هم مورد استفاده قرار دهید.

گوشی Xperia Z3+ سونی ابزار ویرایش اسناد و مدارک با نام OfficeSuite 8 را در اختیار گرفته است. این ابزار امکان مشاهده، ویرایش، ایجاد یا ارسال اسناد مختلف مبتنی بر فایل‌های Word،‌Excel و PowerPoint را فراهم می‌کند. شما با کمک این ابزار همچنین می‌توانید فایل‌های PDF را مشاهده کنید. این ابزار به صورت رایگان ارایه می‌شود و به راحتی ارتقا میابد.

ابزار دیگر با نام File Commander ارایه شده است که امکان مدیریت فایل‌ها را فراهم می‌کند. این ابزار فایل‌های ZIP را شناسایی می‌کند و همچنین می‌تواند از فضای پردازش ابری شامل Google Drive، Dropbox، Box، SugarSync و OneDrive پشتیبانی کند.

ابزار Power Saver به شما کمک می‌کند عمر باتری خود را طولانی‌تر کنید. با این ابزار می‌توانید میزان مصرف انرژی در قسمت‌های Wi-Fi، بلوتوث، GPS و همچنین شفافیت نور، تصویر پس‌زمینه و … را مدیریت کنید تا به صورت خودکار مصرف انرژی به حداقل برسد. این ابزار می‌تواند عمر باتری را تا چند روز هم افزایش دهد.

کلام پایانی

ما آزمایش‌های مختلفی را روی Xperia Z3+ انجام دادیم و باید گفت که این یک گوشی پیشرفته و جایگزین مناسب برای مدل Z3 محسوب می‌شود. هنوز در مورد نحوه نامگذاری این محصول سوالات فراوان مطرح است که چرا سونی از نام Z4 برای آن استفاده نکرد. اما به هر حال باید گفت این محصول پرچمدار گوشی‌های سونی در بازار جهانی است.

_MG_8642-as-Smart-Object-1.jpg

 

با گوشی هوشمند Xperia Z3+ سونی می‌توانید نمونه منحصر به‌فرد طراحی OmniBalance را در اختیار داشته باشید و از سیستم ورودی microUSB بدون درپوش ضدآب استفاده کنید. این گوشی هوشمند همچنین از معدود محصولاتی محسوب میشود که بدنه آن ضخامت 6.9 میلیمتری دارد همین مسئله می‌تواند انگیزه کاربران را افزایش دهد.

پرچمدار گوشی‌های سونی در بخش پردازنده مرکزی خود مشکل دارد که در هنگام استفاده متوالی دمای آن به میزان زیاد افزایش میابد و این مسئله شرکت سونی را هم نگران کرده است. اما باید توجه داشت که این اتفاق آنقدر زیاد نیست که نتوانید از گوشی استفاده کنید.

کیفیت نمایشگر گوشی قابل قبول است و البته سونی نسبت به مدل قبلی ارتقا قابل ملاحظه‌ای برای آن در نظر نگرفته است. شما همچنین می‌توانید در مدل Z3+ تصاویر را شفاف‌تر از قبل مشاهده کنید. عمر باتری در این گوشی هوشمند نسبت به مدل قبلی اندکی کاهش یافته و در عوض بدنه گوشی باریک‌تر شده است.

خروجی دوربین هم قابل قبول است و به طور کلی می‌توان گفت نرم‌افزارهای مربوطه و شاتر سخت‌افزاری گوشی می‌توانند قابلیت‌های مفید و کاربردی را در اختیار شما قرار دهند. به طور کلی می‌توان گفت این گوشی هوشمند گزینه مناسبی برای مشتریان سونی محسوب می‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.