تلفن همراه

گوشی

July 11, 2015
10:28 شنبه، 20ام تیرماه 1394
کد خبر: 71817

هشدار نسبت به سوء‌استفاده تعمیرکاران از محتویات داخل گوشی

رییس اتحادیه صنفی دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی نسبت به سوء استفاده برخی مراکز تعمیرات موبایل از محتویات داخل گوشی هشدار داد و گفت: مردم برای تعمیر گوشی به هر مرکزی مراجعه کنند، بلکه باید از داشتن مجوز واحد مربوطه اطمینان داشته باشند.
 
غلامحسین کریمی خراسانی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با بیان اینکه مردم باید از صلاحیت مراکزی که برای تعمیر گوشی به آنجا مراجعه می‌کنند اطمینان حاصل کنند، گفت: درخواست ایجاد مراکز خدماتی گوشی تلفن همراه از نظر صلاحیت تخصصی و موارد تجاری باید مورد ارزیابی اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی قرار گیرد.
 
وی اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در حوزه گوشی موبایل یا تلفن ثابت بحث خدمات پس از فروش و تعمیرات آن است و در این زمینه کارشناسان اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی قبل از ارائه مجوز فعالیت، شرایط کارگاه و افراد مشغول به کار را باید مورد تایید قرار دهند.
 
کریمی خراسانی با بیان اینکه اتحادیه ما 10 رسته دارد که تعمیر و خدمات پس از فروش انواع گوشی از جمله بخش نرم‌افزار و سخت‌افزار آن جزو رسته‌های کار ما محسوب می شود، گفت: ‌بیش از هزار واحد مجوزدار در این بخش داریم که همه این مراکز آزمون‌های لازم را برای فعالیت در این زمینه داده‌اند و صلاحیت فنی و قانونی برای فعالیت اخذ کرده اند.
 
رییس اتحادیه صنفی دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی در عین حال بیان کرد: مردم در صورت مشاهده کوچک‌ترین مشکلی در مورد تعمیر گوشی تلفن همراه خود مانند استفاده از جنس تقلبی یا عدم رعایت ضوابط لازم می‌توانند مراتب را از طریق شماره تلفن 66763035 به اتحادیه اعلام کنند. همچنین تماس‌هایی که با 124 نیز گرفته می‌شود به اتحادیه ارجاع داده می‌شود و رسیدگی می‌کنیم.
 
هزینه واردات رسمی موبایل 3 برابر قاچاق!
وی تاکید کرد: تمامی مراکز فعال در زمینه تعمیر گوشی تلفن همراه، تلفن بی سیم یا تلفن ثابت باید از اتحادیه مجوز فعالیت دریافت کنند و این اتحادیه طبق قوانین امور صنفی، توانایی پلمب کردن مراکز غیرمجاز و بدون مجوز خدمات گوشی را دارد.
 
کریمی خراسانی همچنین با بیان اینکه بزرگ‌ترین قاچاق کالا در این بخش صورت می‌گیرد، اظهار کرد: حدود 90 درصد از گوشی‌های تلفن همراه قاچاق می‌شود و با کمال تاسف حتی برخی وارد‌کنندگان هم کم کم تمایل به قاچاق پیدا می‌کنند، چون هزینه قاچاق بین پنج تا شش درصد است ولی هزینه‌ای که یک وارد‌کننده برای واردات قانونی باید بپردازد، حدود 18 درصد است.
 
وی همچنین اظهار کرد: اتحادیه صوتی و تصویری که هیچ سنخیتی با دستگاه‌های مخابراتی ندارد در صنف ما دخالت می‌کند و موبایل که به عنوان دستگاه مخابراتی است را به عنوان یک دستگاه صوتی و تصویری قلمداد می‌کند. این در حالی است که زیرساخت ها و تجهیزات آن مربوط به مخابرات است و اتحادیه دستگاه‌های صوتی و تصویری نباید به این موضوع ورود کند.
 
کریمی خراسانی با اشاره به موضوع مالیات ارزش بر افزوده گفت: ما مخالف گرفتن مالیات ارزش بر افزوده نیستیم ولی معتقدیم که مالیات بر ارزش افزوده باید از مصرف‌کننده نهایی گرفته شود، نه از وارد‌کننده.
 
او با بیان اینکه خدمات پس از فروش در رابطه با کالاهایی است که با برگه سبز و شناسنامه وارد بازار می‌شوند، گفت: برای جنسی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود نمی‌توان خدمات پس از فروش داد و با توجه به این‌که قاچاق موبایل بیش از 90 درصد است، نمی‌توان به آنها خدمات پس از فروش داد.
 
وی همچنین با اشاره به این که تمام برندهای مشهور از اتحادیه مجوز خدمات پس از فروش دارند، اظهار کرد: اتحادیه مجوز خدمات پس از فروش را فقط در اختیار شرکت‌های ارائه دهنده دستگاه مخابراتی و ارتباطی قرار می دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.