اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 12, 2015
11:51 یکشنبه، 21ام تیرماه 1394
کد خبر: 71853

فرماندار جم: زیرساخت‌های مخابرات جم ارتقا یابد/ روستاهای جم اینترنت ندارند

فرماندار شهرستان جم بر لزوم توسعه و ارتقای زیرساخت‌های ارتباطی شهرها و روستاهای این شهرستان تاکید کرد.
فتح‌الله نوروزی صبح یکشنبه در نشست با مدیر عامل شرکت مخابرات استان بوشهر، زیرساخت‌های ارتباطی را لازمه تحقق فضای باز سیاسی در جامعه دانست و خواستار توجه جدی به شهرستان جم در حوزه مخابرات شد.
 
وی با تاکید بر اینکه وضعیت مخابرات شهرستان حتی از وضعیت آب و راه هم نامطلوب‌تر است، اظهار داشت: با وجود تلاش‌های خوبی که در حوزه مخابرات انجام شده اما مردم همانطور که در حوزه آب و راه دغدغه دارند، چندین سال است که در حوزه مخابرات هم نگرانی‌های جدی دارند و لازم است این نگرانی‌ها رفع شود.
 
برخی ادارات خط تلفن ندارند
نوروزی اضافه کرد: اکنون چند سال است که هیچ نوع توسعه تلفن ثابت در شهرستان رخ نداده است و حدود سه هزار نفر از شهروندان جم در سال‌های گذشته اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند که تاکنون موفق به دریافت خط تلفن نشده‌اند؛ به گونه‌ای که هم‌اکنون برخی ادارات شهرستان به دلیل نبود خط تلفن ثابت از داشتن دستگاه فکس نیز بی‌بهره‌اند و این موضوع مشکلاتی را در بحث خدمات‌رسانی به مردم ایجاد کرده است.
 
وی اضافه کرد: تعداد زیادی از روستای بخش مرکزی نیز فاقد تلفن ثابت هستند و در تعدادی از این روستاها و سایر روستاهای شهرستان نیز پوشش تلفن همراه با مشکلات جدی مواجه است که لازم است در این زمینه نیز تلاش جدی تری صورت گیرد.
 
عدم دسترسی به اینترنت در روستاها
نوروزی مشکل عدم دسترسی به اینترنت در روستاها را از دیگر مشکلات مخابرات برشمرد و ابراز داشت: متاسفانه بخش بزرگی از روستاهای شهرستان از نعمت اینترنت محروم هستند که این موضوع مشکلاتی را در دسترسی های الکترونیک چون استخدام‌ها، ثبت‌نام‌های مختلف و نیز دسترسی به اطلاعات و اخبار مهم شهرستان و کشور برای مردم و خصوصا جوانان ایجاد کرده است و لازم است در راستای ارتقای عدالت اجتماعی، این موضوع نیز با جدیت در دستور کار مخابرات قرار گیرد.
 
فرماندار شهرستان جم با اشاره به وضعیت نامطلوب مخابرات در شهرستان، خواهان قرار گرفتن جم در اولویت برنامه‌های توسعه‌ای و اعتباری در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی شد و تاکید کرد: شهرستان جم در زیرساخت‌های ارتباطی با مشکلات جدی‌تری به نسبت کل استان مواجه است و لازم است تدابیر ویژه‌تری در این موضوع اتخاذ شود.
 
نوروزی در ادامه تکمیل هر چه سریعتر ساختمان مخابرات شهرستان، اتمام عملیات کابل کشی در سطح شهر جم و نیز حل برخی مشکلات در پرداخت حقوق کارکنان مخابرات روستایی شهرستان را خواستار شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.