سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

July 12, 2015
12:41 یکشنبه، 21ام تیرماه 1394
کد خبر: 71856

سقوط بزرگ بازار جهانی رایانه‌های شخصی در آستانه ورود ویندوز ۱۰

مرکز تحقیقاتی گارتنر گزارش داد بازار جهانی رایانه‌های شخصی بزرگترین سقوط خود طی دو سال گذشته را تجربه کرده است. در گزارش این مرکز آمده است که طی فصل دوم سال جاری میلادی ۶۸.۴ میلیون دستگاه رایانه شخصی وارد بازار شد که این رقم کاهش ۹.۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد و گویای آن است که برای هفتمین فصل متوالی بازار جهانی رایانه‌های شخصی بدون هرگونه ارتقا به فعالیت خود ادامه داده است.
 
                               
 
اما گارتنر پیش‌بین می‌کند که در فصل بعد نیز این بازار در گستره جهانی کاهش ۴.۴ درصدی عرضه رایانه‌های شخصی را تجربه کند.
 
به نظر می‌رسد عدم تمایل کاربران به خرید محصولات مبتنی بر ویندوز ۸ و نزدیک شدن به زمان عرضه سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ باعث شده است فرآیند فروش این محصول در جهان سیر نزولی را طی کند.
 
بسیاری از کاربران منتظر آن هستند که به صورت رایگان رایانه خود را به نسخه جدید سیستم‌عامل مایکروسافت به‌روز کنند و این مسئله در حالی صورت می‌گیرد که فناوری‌های مربوط به تراشه و رم رایانه‌ طی سال جاری ارتقا قابل ملاحظه‌ای نیافته است. این مسایل روی آن دسته از کاربرانی که منتظر تاریخ ۲۹ ژوئیه بودند تا رایانه جدید را مبتنی بر سیستم عامل ویندوز ۱۰ خریداری کنند تاثیر قابل ملاحظه برجا گذاشت.
 
اگر شما هم حین خواندن این مطلب فکر می‌کنید بازار رایانه‌های شخصی آخرین نفس‌های خود را می‌کشد، اشتباه نکرده‌اید. اما بهتر است در این زمینه نگاهی به آمار و ارقام منتشر شده از سوی شرکت IDC بیاندازیم تا وضعیت مایکروسافت در بازار جهانی مشخص شود.
 
مرکز تحقیقاتی IDC نسبت به گارتنر بدبین‌تر است و در گزارش خود اعلام کرده است که طی سه ماهه دوم امسال ۶۶.۱ میلیون دستگاه رایانه شخصی عرضه شد تا با این اتفاق بازار جهانی افت ۱۱.۸ درصدی را تجربه کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.