اپراتورها

بازار سرمایه

July 13, 2015
15:41 دوشنبه، 22ام تیرماه 1394
کد خبر: 71869

زیرساخت در واکنش به ادعای اخیر مخابرات: منافع عمومی را نمی‌توان قربانی منافع سهامداران شرکت‌های خصوصی کرد

شرکت ارتباطات زیرساخت بعد از واکنش مخابرات به صحبت‌های معاون رگولاتوری که عمده مشکلات پهنای باند در برخی استان‌ها را ناشی از ضعف شرکت ارتباطات زیرساخت در تأمین پهنای باند عنوان کرده بود، لب به سخن گشود.
 
مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به "توضیحات شرکت مخابرات در مورد خبر توقف واگذاری اینترنت پرسرعت" توضیحاتی ارائه کرد که به شرح زیر است: "شرکت ارتباطات زیرساخت در ارایه پهنای باند هیچگونه مشکل و محدودیتی ندارد و این شرکت به عنوان یک نهاد حاکمیتی موظف به حفظ حقوق همه مردم است و نمی‌تواند حقوق عمومی را فدای منافع سهامداران برخی شرکت‌های خصوصی کند.
 
در زنجیره ارایه خدمات ارتباطی، شرکت‌های مختلفی فعالند و هر کدام که به وظایف و مسئولیت‌های خود عمل نکنند، میزان و کیفیت خدمات ارایه شده به مردم با مشکل مواجه خواهد شد.
شرکت ارتباطات زیرساخت از ابتدای سال 93 سرمایه‌گذاری عظیمی برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی بویژه شبکه فیبرنوری و کیفیت خدمات اینترنت در ایران انجام داده و تنها در سال جاری ظرفیت ایجاد شده در این عرصه بیش از 2.5 برابر ارتقا یافته است.
 
در توسعه پهنای باند کشور به گونه‌ای سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است که نه تنها نیاز فعلی که نیاز آتی اپراتورها نیز تامین شود؛ انعطاف این شرکت در برابر اپراتورهایی که نسبت به دیون خود بی‌توجهند، به شکل نامحدود ادامه نخواهد یافت.
 
انباشت بدهی 350 میلیاردی شرکت مخابرات ایران به شرکت ارتباطات زیرساخت ناشی از چند سال دریافت خدمات بدون پرداخت حقوق قانونی خدمات دهنده بوده است که مدیران و سهامداران  شرکت مخابرات باید در این مدت واکنش شایسته و به موقعی نسبت به پرداخت دیون خود نشان می‌دادند.
 
توسعه زیرساخت‌های ارتباطی مستلزم سرمایه‌گذاری‌های عظیم در این حوزه است؛ بخشی از این سرمایه‌گذاری‌ها از محل دریافت مطالبات از گیرندگان خدمات تامین می‌شود و هرگونه تاخیر در پرداخت این مطالبات توسعه زیرساخت‌ها را با کندی مواجه می‌کند.
 
ادعای شرکت مخابرات ایران در خصوص فقدان پهنای باند کافی در برخی استان‌ها رد می‌شود؛ مدیران این شرکت از ظرفیت‌های توسعه‌ای ایجاد شده در این بخش به خوبی آگاهند و بهتر است برای حل مشکلات ایجاد شده راه‌های بهتری را انتخاب نمایند.
 
در زنجیره تامین نیازهای ارتباطی مردم، هر کدام از این شرکت‌ها و سازمان‌ها مسوولیت خاصی را بر عهده دارند و این مسوولیت و نقش بر اساس قانون دقیقا مشخص شده است و نهادهای نظارتی و قانونگذار در این زمینه می‌توانند به استیفای حقوق مردم بپردازند ضمن اینکه خوشبختانه هم به سبب توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کافی در کشور و هم تنوع و تعدد اپراتورهای ارایه دهنده خدمات ارتباطی، مردم می‌توانند درباره مسئولیت‌پذیری شرکت‌های خدمات دهنده و کیفیت سرویس‌ها دست به انتخاب بزنند."
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.