فناوری اطلاعات

July 15, 2015
11:30 چهارشنبه، 24ام تیرماه 1394
کد خبر: 71915

شناسایی استعدادها در حوزه کارآفرینی فناوری اطلاعات

در راستای انعقاد تفاهمنامه همکاری میان پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، سنجش و شناسایی استعدادها در حوزه کارآفرینی فاوا کلید خورد.
 
تفاهمنامه همکاری میان پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) و دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با هدف گسترش توان علمی، کارآفرینی و ارتقای فرهنگ و نوآوری در چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری و با تاکید بر اهمیت حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات و تحقیقات دانش بنیان منعقد شد.
 
این تفاهمنامه برای مدت ۲ سال و با هدف شناسایی و سنجش استعدادها در حوزه کارآفرینی فاوا، تهیه محتوا و انتشار کتابهای مرتبط در حوزه کارآفرینی فاوا، زمینه سازی برای برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه کارآفارینی فاوا و زمینه سازی برای راه اندازی کسب و کارهای جدید در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به امضا رسید.
 
ارتقای مهارت‌ها و شایستگی‌های کارآفرینی فردی و سازمانی در حوزه فاوا و ارائه خدمات مشاوره ای و پژوهشی در حوزه کارآفرینی از دیگر مفاد این تفاهمنامه است.
 
با امضای این تفاهمنامه همکاری در طراحی و تهیه ابزارهای سنجش استعداد کارآفرینی و محتوای آموزش کارآفرینی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ویژه کارکنان و دانشجویان رشته‌های مرتبط با حوزه ICT و همکاری در اجرا و پیاده سازی ارزیابی‌ها و دوره‌های آموزشی کارآفرینی و برگزاری جشنواره‌های راه اندازی کسب و کار (استارتاپ) در حوزه ICT میسر خواهد شد.
 
کارآفرینی مبتنی بر فناوری اطلاعات، ایجاد شغل و تولید ثروت عمومی در جامعه، بسترسازی برای مطالعات کارآفرینی در حوزه ارتباطات و کسب وکارهای اینترنتی و الکترونیکی از دیگر اهداف این تفاهمنامه همکاری است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.